Går kjølerør over toppen av kjøleskap LA851W

JHenrx

Norbrygg-medlem
Jeg skal lage kegerator av et minikjøleskap type SENZ LA851W. Det er også kjent som HAKA LA851W. Er det noen som vet om det går kjølemiddelrør over toppen av skapet? Toppen er limt på, og jeg håper å slippe å bryte den opp, bare feste en benkeplate til toppen og bore gjennom det hele.
Hvis jeg ikke kan forvisse meg om dette, må jeg gå hardt til verks, men kanskje noen kjenner til dette skapet.
 
Kjenner ikke skapet, men normalt så er det bare kjøling i ryggen av små kjøleskap (er det fryseboks i toppen så hadde jeg vært skeptisk)
 
Ganske sikker på at det går en kveil med kjølerør i toppen på denne, så vær forsiktig. Vi tok av toppen, fjerna skummet fra et lite område og bora hull på hver side av det tynne røret, før vi monterte toppen tilbake sammen med tappetårn. Skal se om jeg finner bilder
 
Her ser du hvordan den ser ut under toppen. Ikke mine bilder men vi gjorde det på samme måte selv. Trygt og greit.
4ff9c88678b0ce804e5b9ef9b576e8e8.jpg
246430d2d9dc6c54294daef6711db3be.jpg
 
Takk Løver. Dette var nyttig informasjon. Da må jeg gjøre noe lignende. Jeg planlegger å lage et hull hvor jeg kan få plass til ølslangene og en slange for kjøling av tårnet. Så det betyr at jeg må finne ut hvor jeg må plassere tårnet for å unngå å ødelegge kjølerøret. Har ikke dere kjøling i tårnet, er det kanskje ikke nødvendig?
 
Vi brukte ikke kjøling i tårnet og det fungerte greit her. Den sløyfa på toppen dekker ikke så stort område, men gikk akkurat der vi skulle sette tappetårn. Det skal være greit å omgå den.
 
Jeg skal lage kegerator av et minikjøleskap type SENZ LA851W. Det er også kjent som HAKA LA851W. Er det noen som vet om det går kjølemiddelrør over toppen av skapet? Toppen er limt på, og jeg håper å slippe å bryte den opp, bare feste en benkeplate til toppen og bore gjennom det hele.
Hvis jeg ikke kan forvisse meg om dette, må jeg gå hardt til verks, men kanskje noen kjenner til dette skapet.
Vet denne posten er veldig gammel, men sitter med samme kjøleskap som jeg tenker å gjøre det samme med. Vet du hvordan sideveggene er? Håper å få utvidet det litt innvendig så jeg kan få plass til 2 Corneliusfat 19l i det :)
 
Vet denne posten er veldig gammel, men sitter med samme kjøleskap som jeg tenker å gjøre det samme med. Vet du hvordan sideveggene er? Håper å få utvidet det litt innvendig så jeg kan få plass til 2 Corneliusfat 19l i det :)
Det er plass til 2 fat i bredden uten noe som helst modifisering hvis du har de "skikkelige" ball lock fatene som er 21,5-22cm brede.

Har du konverterte Pin Lock fat så er de breiere og da passer det nok dårlig med to i bredden...
 
Tilbake
Topp