Har akkurat mottatt en regulator fra Vin og Bar.
Muligens et veldig dumt spørsmål, men hvordan kobler dere C02 slangen til regulatoren? :roedme: Trodde regulatoren skulle ha slangenippel, men det har den jo ikke. Noen med samme regulator?
Det er vel normalt at de har en nippel eller 1/4" gjenger?
Hva har denne da? (1/4" gjenger er samme gjengedimensjon som du har på utventilene til corneliusfatene)
Åja, men det der er vel samme som John Guest koblingene, du må ha en slange som er beregnet for denne dimensjonen, som er helt renskjært, også trykker du den bare rett inn, og trekker litt i den.
Når du skal ha den ut igjen, så klemmer du den røde ringen inn, så løsner slangen.
slik: http://www.youtube.com/watch?v=tQ6U_g8H180
Nå tar jeg bare en råsjangs på at det er slik, men det lignet iallefall.
Vin og Bar bør ha riktig slange som passer dette, alternativt så bør de kunne skaffe en nippel med gjenger slik at du kunne bytte ut enden så du kan tre på en normal slange istedet.
Jeg safet dette med å skaffe gjenger istedet, og trodde forsåvidt at gjenger eller nippel var standard på slikt.
Vil en slik hurtigkobling være til å stole på?
Prøvde akkurat å skru av den hurtigkoblingen. Det gikk jo greit og sitter da sikkert igjen med 1/4" innvendige gjenger. Kan jeg da stikke på biltema å kjøpe en overgang med slangenippel?
Vil en slik hurtigkobling være til å stole på?
Prøvde akkurat å skru av den hurtigkoblingen. Det gikk jo greit og sitter da sikkert igjen med 1/4" innvendige gjenger. Kan jeg da stikke på Biltema å kjøpe en overgang med slangenippel?
Ja, det burde vel gå, og en haug med gjengetape.
Jeg har demontert mine john guest koblinger på ølslangen noen ganger, og det er ikke så lurt, lekker innimellom når jeg roter det til, skal bytte slanger så snart regulatoren kommer.. (som posten sitter og ruger på..)
Ok. takk for hjelpa begge to. Da prøver jeg å skaffe en nippel. Var det 1/4" da eller? Bør man bruke en bestemt type gjengetape, samme om det er gass eller væske?
6mm slange jeg bør bruke til C02?
Flere spørsmål kommer sikkert etterhvert.... ;D
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.