GINGER BEER POUCH

Jeg har prøvd litt forskjellig fra mangrove, deriblant ingefærølen. Av det jeg har prøvd så har denne skuffet mest. Jeg havna på ca 5.6 ABV og har hatt den lagret på fat siden starten av oktober. Mulig styrken ødela noe av smaken, så skal ikke trekke en endelig konklusjon. Pærecideren er den jeg og bekjente er mest fornøyd med sålangt.
 
Ok, jeg tengte å karbonere naturlig. Blir tøft å prøve. + da blir det litt kjekkere for damen å ha en svær illeluktende dunk på badet hehe
 
Jeg prøver meg på Ingefærølen til Mangroves Jack nå. Tenkte å flaske i morgen. Har smakt på den nå i kveld, lite ingefærsmak spør du meg. Så koker opp masse ingefær og tilsetter kraften i kveld. Håper det vil booste smaken av ingefær litt.

Liker at Ingefærølet river litt i halsen.
 
Hvordan ble resultatet? Vurderer å lage en, bør noe tilsettes eller er det innafor?


Hei. Har bare tatt et par glass. Men min ble riktig så bra (tatt i betrakning hva forventninger jeg hadde) Jeg tilsatte alt av søtning. Min har nå statt på fat i 2-3mnd, tenker å kjøre mottrykksfyller å flaske fatet i løpet av kort tid. Ble såpass at dette kan fint settes på borde i juletia som er erstatning til de som ikke liker øl så godt. Det har et cider preg over seg, så merk at det ikke er en «al grain» ingefærøl. Men i min gane er denne nermere en god ingefærøl enn hva en all grain ingefær øl er.
 
Hei. Har bare tatt et par glass. Men min ble riktig så bra (tatt i betrakning hva forventninger jeg hadde) Jeg tilsatte alt av søtning. Min har nå statt på fat i 2-3mnd, tenker å kjøre mottrykksfyller å flaske fatet i løpet av kort tid. Ble såpass at dette kan fint settes på borde i juletia som er erstatning til de som ikke liker øl så godt. Det har et cider preg over seg, så merk at det ikke er en «al grain» ingefærøl. Men i min gane er denne nermere en god ingefærøl enn hva en all grain ingefær øl er.
Hør der, jeg gir det et forsøk ☺ karbonerte du med co2?
 
Jepp. Kjørte alt på fat, og karbonerte på 2bar i 2-3 dager. Så slapp jeg ut trykke å satte den på 0,6- 0,7bar. Har stor tro på at denne blir myye bedre jo lengere den står. Da er fat lagring overlegen kontra flaske.
 
Hei. Har bare tatt et par glass. Men min ble riktig så bra (tatt i betrakning hva forventninger jeg hadde) Jeg tilsatte alt av søtning. Min har nå statt på fat i 2-3mnd, tenker å kjøre mottrykksfyller å flaske fatet i løpet av kort tid. Ble såpass at dette kan fint settes på borde i juletia som er erstatning til de som ikke liker øl så godt. Det har et cider preg over seg, så merk at det ikke er en «al grain» ingefærøl. Men i min gane er denne nermere en god ingefærøl enn hva en all grain ingefær øl er.

Hei, ser det nevnes at den er litt svak på ingefær smaken. Har planer om å sette denne en av de første dagene, men er litt redd den blir for puslete når det kommer til ingefær. Har kjøpt inn, og tenkte å tilføre 300g med ingefær, som jeg rasper og legger i en humlepose og koker opp med vannet som skal blande ut i settet. Har du noen tanker om det?
 
Enig i at denne kan vær litt tam på ingefær smaken. Jeg tilsatte ikke noe mere, mulig jeg skulle gjort det. Men mengde kan jeg ikke svare deg på. Jeg aner rett og slett ikke hvir mye mn må tilsette for å få mere smak. Men prøv, å gi meg tilbakemelding
 
Satte denne i går, som nevnt i innlegget over. Det ble ca 250g ingefær i tynne skiver som ble lagt i karet i en humlepose, etter å ha vært innom gryta med kokende vann. Falt bort i drømmeland da jeg fylte gjæringsfatet med vann, så jeg havna plutselig på 25 liter, og ikke 23... så den blir nok en anelse svakere på alkohol og smak enn i oppskriften, så glad jeg putta oppi ekstra ingefær... Det luker ihvertfall heftig på gjæringsrommet.
 
Driver å lager en runde nå for første gang.. så 4 uker på flaske gjør ikke susen? noen erfaringer? nybegynner å har masse å lære.
 
Tilbake
Topp