1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

GINGER BEER POUCH

En tråd i 'Generelt og nybegynnerspørsmål' startet av ulrikkleven, 27 Nov 2016.

1. TurboJens

TurboJens
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Legger du noe annet i "fersk ingefær"? Den vanligste i salg i matbutikker er jo den som normalt sett beskrives som fersk, jeg har ikke sett noe ferskere enn den tilgjengelig i hvert fall.

2. Chris Hagen

Chris Hagen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

ja har skjønt at det ikke blir en "crabby". har laget en oppskrift på det som jeg skal lage etterhvert. men liker fortsatt at det river i halsen. mener du at tørket ingefær blir bedre? og hvor mye ville du tilsatt før flasking?

3. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Neida, mener bare vanlig fersk :)

Jeg har ikke prøvd tørkede biter av ingefær selv, men jeg leste ett sted at med å koke disse i en sukkerlake fikk man mye av smaken også, og mindre "hete" :)

4. TurboJens

TurboJens
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Ha, skjønte først nå at du tenkte på smaken av ingefærøl, og ikke selve ingefæret. Det er en del som smaker ganske likt, men i en helt annen konsentrasjon selvfølgelig.

5. JAMBO picobryggeri

JAMBO picobryggeri
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Sitter nå og smaker på Ægirs Redhead ginger ale. Smaker ingefær med en gang, men så smaker det vann. Altså kort ingefærsmak. Da vil jeg si at vår smaker mye bedre:D

Vedlagte filer:

Del denne siden