Gir dette grobunn for mere fastbrent dritt?

ne9y8y8u.jpg


Får ikke dette bort.. Har brukt store mengder kaustisk soda og PWB og pusset med oppvaskkost... Har også varmet vannet opp til 70 grader med elementet uten at det hjelper..

Vil ikke skrubbe med stålull heller..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
magne1972 skrev:
Har du prøvd å la det stå med kaustisk soda over natta?
Det tar stort sett alt :)

BB30 generer stadig noe brent skit, og jeg har like mange ganger tatt det med stålull uten problemer.
det jeg har gjort for å komme bukt med problemet er å VELDIG skjeldent bruke begge elementene.
ved oppvarming av vann, og ved start kok

Ved mesking (temp justering) kjører jeg 1kw
og under koking kjører jeg en av de, alt etter hvilket humør kjelen er i ....

har ikke lengre noe som helst fastbrent.
 
Istedet for å bruke stålull med en gang, prøv first price skuresvamer. De er skikkelig gode til å fjerne fastbrente rester.
Først varm/lunken lut over natta. Tøm - skyll med varmt vann - skur. Skal da bli borte.

For ordens skyld, hvilken BB30 har du?
 
Har generasjon 2.

Brukte faktisk en skuresvamp nå og da ble det meste borte.. Sitter noe igjen akkurat i sporet, men det kan vel leve med..

6,7 kg malt ble nok for mye for dette maskineriet..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Skuresvamp har tatt alt for meg. Hvis du ikke går sv alt, så bløtlegg på nytt.
Prøvde ovnsrens her om dagen også, funket bra.

Men

Jeg anskaffet meg den dingsen hvor du justerer hvor mye strøm som går inn, denne er gull verdt. Kjører full pupp kun når jeg varmer vann og når jeg skal opp til kok. Ca. 70% effekt når kok er oppnådd.
Har versjon 1

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Jeg tror jeg makset meskerøret med 7kg malt, men det ble mye arbeid og stuck as hell mash.
Måtte røre helt nedi bunnen for å få litt gjennomsiling. En annen ting er å kverne malten grovere enn hva man normalt sett ville ha gjort, dette hjelper godt på gjennomsilingen.
God gjennomsiling og sirkulasjon under meskingen minsker andelen fastbrente rester. Og under meskingen, bruk kun 1Kw. Det holder i massevis :)
 
Får ikke dette bort.. Har brukt store mengder kaustisk soda og PWB og pusset med oppvaskkost... Har også varmet vannet opp til 70 grader med elementet uten at det hjelper..

Vil ikke skrubbe med stålull heller..

Jeg har brukt Svint uten problemer med mer fastbrent etterpå. Som det blir sagt her inne så vil det ødelegge bunn, men hvertfall en her inne som har brygget 20 brygg på BB30 etter å ha skrubbet med svint eller stålull! Skal ikke garantere at det funker hos deg, men vi har ikke hatt noe trøbbel etter å ha brukt svint... Kan heller ikke se at det har blitt noe mer fastbrent selv om vi har skrubbet med det.

Har du forsøkt å ta varmt vann også putte oppi ett par oppvask tabletter evnt ett par spise skjeer oppvaskmiddel?!? Det har gjort underverker for min del når jeg har hatt fastbrent... Sto med lokket på i 24 timer og alt fastbrent var borte.

Med Vennlig Hilsen

Kristian Andersen
 
Tilbake
Topp