Gis vekk - laugdeling

En av grunpillarene i Stavanger Bryggerlaug er deling og hjelpe hverandre. Et aspekt med dette kan være å dele utstyr og råvarer man har grodd i fra eller har for mye av. Har både fått og gitt mye selv av andre bryggere og liker denne praksisen. Tenkte dette er noe vi kan videreføre i lauget.

Gir vekk boka Clone Brews. Må hentes.
 

Vedlegg

  • clone brews.jpg
    clone brews.jpg
    7,2 KB · Sett: 1.963
Me har liggande ei røys (2-3kassar) med halvliterflasker me ikkje kjem til å nytta lenger. Nokon er fri for etikettar, men brorparten må jobbast litt med. Dei er reine oppi, og klar til desinfisering og flasking, om du ikkje er kresen på kva som står på...
 
Og boka er mottatt og jeg gleder meg til å utforske oppskriftene ;) Setter utrolig stor pris på denne åpenheten og deling blandet bryggere og håper jeg kan bidra senere til andre. Tusen takk Kim, du er en inspirasjon til oss nybegynnere.
 
Er litt usikker, men er det lov å gi vekk bøker som feks. er e-book ?
Tenker på PDF/MOBI format osv.. eller havner dette under ulovlig fildeling kanskje.
 
pga flytting m.m gir jeg bort to pappkasser stappfulle av "lervig-flasker".
De er alle rengjorte og starsannet og nesten klare for å fylles!

hentes på Sunde.
PM eller mob; 40201484
Thomas

Redigert: Flaskene er avholdt til Bernts.
 
To porsjoner Wlp833 ren gjærslurry gis bort.
Dette er 3 generasjons slurry som har blitt tatt hånd om som et lite spedbarn med gjærnæring og vasking hver gang den har vært i bruk.
OG på siste brygg var 1054.
Kan hentes på Hundvåg fra Mandag 05/08.
Gjæren ble vasket 18/07-13
 
Treig skrev:
pga flytting m.m gir jeg bort to pappkasser stappfulle av "lervig-flasker".
De er alle rengjorte og starsannet og nesten klare for å fylles!

hentes på Sunde.
PM eller mob; 40201484
Thomas

Redigert: Flaskene er avholdt til Bernts.
Takk for "handelen", må har jeg flasker ut 2019. ;D
 
Bernts skrev:
Treig skrev:
pga flytting m.m gir jeg bort to pappkasser stappfulle av "lervig-flasker".
De er alle rengjorte og starsannet og nesten klare for å fylles!

hentes på Sunde.
PM eller mob; 40201484
Thomas

Redigert: Flaskene er avholdt til Bernts.
Takk for "handelen", må har jeg flasker ut 2019. ;D

haha takk det samme :) da har jeg ett flyttelass mindre å bry meg om, samt en god kubikk bedre plass! :)
 
pga flytting  - Gjæringsskap gis bort ved rask henting.

Merk; dette er vanlige "underskap" - kjøkkenskap.. ett dobbelt og to single (2 x 60cm, 1  x 120cm. -har saget hull mellom det doble og de to single slik at man kan distribuere varmen inn i alle 'rom'.. hullene kan lett lukkes med det utskårne materialet. Kjøkkenbenk kan også følge med (men den må jeg ta en liten 200lapp for da den var helt ny).
også et hjørneskap kan følge med om du vil ha det... hjørneskapet har god plass til en igloo 50liter meske-kar + lagring for utstyr..
solid tre og sånt.. ikke noe Ikea-kvalitet her nei! ;-)

Kastes på fyllingen Fredag så kom og hent!
Som lokkemiddel er det en STC koblet på skapet, flott frest inn i den ene døren. merk;  -Denne gis KUN bort om du tar hele røklet med deg!!.. ellers beholdes den ;-)

Jeg ga litt over 1k for dem sist Påske.

hentes på Sunde.
mobil; 40201484
 
Superflex øl-linjer gis vekk. Linjene er brukte og er på omlag 1.80. Det er 3 stk.

Edit: gir også med 1l ferdigblanda Pipeline Professional for å rense linjene.
 
Masse malt gis vekk.

Kvitter meg med maltlageret mitt. 10+ kg Viking Pale Malt og en butt load med div spesialmalt.
 
Tilbake
Topp