Gjæringskasse....god idé eller brannbombe?

Hei.
Nå er mitt siste prosjekt snart ferdig :idea: En gjæringskasse av 5cm tykk isopor. 60x120cm stor. Midt inne i kassa (på en trekloss mot veggen) er det montert en frostvakt fra Biltema og ei pc-vifte. Kassa skal stå i den utvendige boden vår, og nå går det jo mot kaldere tider.
Kan dette bli bra, eller bør jeg tenke meg om to ganger før jeg fyrer opp? :jaha: Det er en STC-1000 som styrer hele morroa :yes: Det skal sies at en elektriker skal gå over det elektriske før noe skrus på.

Vedlegg

• 20130911_215745.jpg
    20130911_215745.jpg
    1,7 MB · Sett: 560
Tror ikke elektriker skriver under på ansvar, isopor skal jo være nedstøpt, men jeg bruker det samme bare 6 ganger større, og jeg er elektriker.

Om stc henger seg opp har frostvakta selv et termorele på ca 32 grader. Jeg har likt bare av styropor og har tatt sjansen. Kan fort gå godt.

--

Kansje lurt med ein ekstra røykvarslar i nerheiten av kassen?

Drar kjensel på dei stolane i bakgrunnen, DP-/Pilot-stolar?

protto skrev:
kanskje lurt med ein ekstra røykvarslar i nerheiten av kassen?

Drar kjensel på dei stolane i bakgrunnen, DP-/Pilot-stolar?

Røykvarsler er satt opp rett over kassa, så den saken er biff. Når det gjelder stolene så er dette av typen Drillerstoler som skal sendes til NOV i Huston Texas  :yes:

Oddvar Demmo skrev:
Tror ikke elektriker skriver under på ansvar, isopor skal jo være nedstøpt, men jeg bruker det samme bare 6 ganger større, og jeg er elektriker.

Det er jeg klar over, men greit å ha en fagkyndig person som kan fortelle deg at du er i ferd med å sette fyr på huset ditt, eller at det ikke ser så dumt ut  :biersmile:

Tilbake
Topp