gjæringsskap

Hei.
Jeg har tenkt å lage et rom til gjæring, og lurer på hvordan dere lager gjæringsskapene deres?

Gjør nøyaktig det samme som Hannaas, bortsett fra at jeg tyr til kjøleskap når det en sjelden gang brygges lager.

Bruker 200w frostvakt fra Biltema som har blitt stripset fast i øvre "risthylleting" i kjøleskapet. Den blir ikke så varm at noe smelter. Kan fint ta på den med handa. Frostvakta har forbaska kort ledning så denne har blitt skjøtet så den når til stcen.

Kan jeg bruke brusskapet mitt som gjæringsskap? Noen som har prøvd?
Vifta går hele tiden => støy, men bra sirkulasjon.
Tåler kompressoren av/på så ofte som STC1000/ITC-310 medfører?

Vedlegg

• fullsizeoutput_3b4.jpeg
    fullsizeoutput_3b4.jpeg
    103,3 KB · Sett: 47
Takker. Kan noen anbefale STC1000 på ebay (en myriadde å velge mellom) samt de tempfølerene jeg trenger i tillegg? (Egentlig spør jeg vel om alle delene/duppedittene jeg trenger for å kunne gjære to gjæringskar i et kjøleskap!)

Kan jeg bruke brusskapet mitt som gjæringsskap? Noen som har prøvd?
Vifta går hele tiden => støy, men bra sirkulasjon.
Tåler kompressoren av/på så ofte som STC1000/ITC-310 medfører?
Du kan stille inn tidsforsinkelse i menyen. Jeg bruker 10 minutter cooling delay ("CD" under SET-menyen), og mitt cola-skap fungerer fint fortsatt.

Edit: Jeg bruker STC-1000+. Usikker på hvordan dette er på u-flashet STC-1000.

Sist redigert:
Jeg har brukt den varmekabelen fra ebay lenge. Den er genial. Trenger ikke eget skap.
Sist jul fikk jeg en julegave jeg, til å begynne med, ikke så helt vitsen med...inntil jeg fikk tenk meg om..en elektrisk tallerkenvarmer..
Den er mer genial. Veldig lett å kle inn bøtta med og ingen knot med 5 meter kabel og en halv rull teip. Bruker stort sett bare den nå..

tallerkenvarmer.jpg

Tilbake
Topp