Glass med trykk / gravering og egne coasters

Kanskje litt sent i forhold til denne tråden, men har selv brukt Vassnes gravering http://vassnes-gravering.no/ for gravering av diverse glasseffekter. Vassnes laget/forandret logo gratis, og ga en rimelig pris. Bestilte 0,33 l ølglass (erik bagger-glass) med inngravert logo, kom såvidt jeg husker på 150 kroner per glass for en leveranse på 40 glass. Dette var dog leveranse uten moms, så pris på fastlandslevering vil nok være noe høyere. Graveringen er av god kvalitet, og det er god service.

Så, der var skryterunden ferdig :p

Jeg mener å ha sett at de har noe utstyr for både frostet glass og for å male på glass hos Sløyd-detaljer, men har ikke forsøkt selv. Men ved å lage noen sjablonger skulle jeg jo tro at det lot seg gjøre uten for mye pes. Og om ikke logoen er veldig detaljert?

http://www.sloyd-detaljer.no

Fant et firma som tar imot dine egne glass og trykker på dem. Lurer på om det var på Vestlandet et sted. Ideelt, siden mange av de som trykker har et semmert utvalg av glass. Jeg la ut linken i en tråd her inne, men husker ikke hvor. du får søke litt...

Edit: fant det

Vi bestilte glass fra www.cafepress.com - helt greie amerikanske pint-glass (litt under 1/2 liter) med delvis gjennomsiktig trykk. Ikke den aller beste kvaliteten på trykket (folie lagt på, som ble en anelse skjevt på vår forsendelse), og bør visstnok håndvaskes.

Ikke ille pris, da. Tror det ble $11 per glass, pluss frakt ($11 for to glass), når man opprettet egen butikk (slik at hvem som helst kan bestille dem). Du må legge på $5 om du bestiller dem uten å opprette butikk, tror jeg.

Bilde her :)

Alternativt kan en gå til en folieringsbedrift (en sånn sjappe som lager übergrell dekor til undermotoriserte riskokere) og be de skjære ut logodesignet til en negativ stensil.
Denne klistrer du så på blanke glass før du sandblåser ( med svært fin sand) logoen på glasset.

Til slutt er det bare å ta bort stensilen, vaske glassene og nyte unik øl i unike glass...

Er det noen som har funnet noen norske firmaer som gjør dette? Det er ikke lett altså!

Roar A skrev:
Er det noen som har funnet noen norske firmaer som gjør dette? Det er ikke lett altså!

Hva med de det linkes til i innlegget før ditt? har du sjekket dem opp? Jeg har også sett det firmaet, men aner ikke hva slags priser de tar..

Roar A skrev:

Trur ikkje det er så vanskeleg som du trur - det spørs vel kva du er viljug til å betale og kva krav du stiller.  Eg har sjølv fått trykt på koppar i Bergen og glas er vel ikkje så forskjellig - men det trykket var i ein farge.    Metoden er kalla tampongtrykk.  Og etter mange års bruk av koppar med vask - så sit det framleis som om det er nytt.   

Om du tek kontakt med dei som leverer reklamemateriell - får du nok det meste.  Men om du skal ha det til ein grei pris må du nok opp i volum.    Ein annan sak er om dei kan levera dei ølglasa som  du ynskjer.  (Eg fekk trykt på koppar eg sjølv hadde skaffa og gjekk direkte på trykkeriet - men vær førebudd på at trykking ikkje er det same som å skriva ut på ein skrivar)   

katla skrev:
Trur ikkje det er så vanskeleg som du trur - det spørs vel kva du er viljug til å betale og kva krav du stiller.   Eg har sjølv fått trykt på koppar i Bergen og glas er vel ikkje så forskjellig - men det trykket var i ein farge.    Metoden er kalla tampongtrykk.

Ein farge? Då må det vel vere raud? Eller brun, om menn brukar tampongtrykk?

Trur det er litt for seint for meg no...

Tilbake
Topp