Du kan sende inn en prøve til whitelabs. Men det blir kanskje litt kostbart for oss på denne siden av dammen.
http://www.whitelabs.com/other-products/tk2300-beer-analysis-sample-kit
Tror d. Har funnet noe, melder ifra hvordan d går.
Du kan sende inn en prøve til whitelabs. Men det blir kanskje litt kostbart for oss på denne siden av dammen.
http://www.whitelabs.com/other-products/tk2300-beer-analysis-sample-kit
Må avslutningsvis tilføye at selv om man ikke reagerer på gluten fysisk, og blir syk med en gang så kan kroppen svekkes på sikt av stadig tilførsel av små mengder glutenproteiner.
Hei.Tror d. Har funnet noe, melder ifra hvordan d går.
Det er vel verdt å vurdere brewer's Clarex. Jeg gir det mitt første forsøk idag, men jeg har egentlig ingen glutenintolerante i omgangskretsen, så for min del er det bare for å se om det blir klart, pent øl.Hei! Jeg er interessert i å finne ut av mer om glutenfri ølbrygging, da jeg har opptil flere øltørste med intoleranse/cøliaki i nær omgangskrets.
Har det skjedd noe mer de siste 5 årene?
Ja, det virker som om det er den enkleste måten. Litt røff måte å teste på, da risikoen for magesmerter er til stede, men hva gjør man ikke for å kunne drikke godt øl si. Takk for tips!Det er vel verdt å vurdere brewer's Clarex. Jeg gir det mitt første forsøk idag, men jeg har egentlig ingen glutenintolerante i omgangskretsen, så for min del er det bare for å se om det blir klart, pent øl.
Du kan jo sikkert betale et laboratorium en formue for å teste ølet for deg, men...Ja, det virker som om det er den enkleste måten. Litt røff måte å teste på, da risikoen for magesmerter er til stede, men hva gjør man ikke for å kunne drikke godt øl si. Takk for tips!
Så du har servert øl brygget med BC til glutenallergikere med stort hell?Jeg skrev en mail til produsenten, da det var litt usikkerhet om Brewers Clarex også spalter gluten fra rug. Fikk et hyggelig svar – og forsikring om at man tilsetter samme dosering som for bygg. Har brukt BC siden 2015 i alle øl, og det fungerer meget godt.
Ja, det stemmer. Vet også om bryggere med cøliaki som bruker BC med stort hell i egne brygg.Så du har servert øl brygget med BC til glutenallergikere med stort hell?
Forsto det slik at dette stoffet får gluteninnholdet ned til (og ofte lavere enn) 20ppm, og det lover veldig bra.