Grainfather Beersmith profil

Interessant.
Har du sett noen matematisk sammenheng mellom maltmengde og bh eff?

Ja, jeg har også laget skjema selv. basert på egne opplevelser uten skylling. Men det er en fyr på Homebrewtalk som har modellert det og spyttet ut tabeller. Jeg husker desverre ikke hva han heter. Kan se i Innboksen min på det forumet for å finne ut hvem det er hvis du vil søke gjennom innleggene til vedkommende på det forumet.

Forøvrig er BH effektivitet noe du bør drite i. Det er meskeeffektivitet som teller. BH-effektivitet er et helt irrelevant tall for andre da det er påvirket av svinn.
 
Hvis det koster deg lite energi å finne navnet, hadde det vært interessant å finne de tabellene.

doug293cz. Jeg tror han er en mod og ganske aktiv der så det er nok en del å bla gjennom. Men finn profilen hans og gå etter tråder hvor han har svart som har noe med mash efficiency å gjøre.

Uansett, hvis du vil ha litt mer forståelse så laget jeg en primer for en tid siden, her
Mener at jeg skrev om det med forskjellige maltmengder der og.
 
Jeg sliter med å få OG til å stemme i BS3 sammenholdt med Grainfather sitt oppskriftsverktøy. Har brukt AH profilen i BS2 en stund tidligere, og hadde ikke problemer med dette der. Nå, i BS3 er avviket på 5-6 poeng til stadighet. Jeg har enda ikke gjennomført et brygg med utgangspunkt i dataene i BS3, da jeg akkurat har begynt å bruke denne versjonen.

Noen andre som har gjort lignende erfaringer, eller stemmer det for andre som har forsøkt å sammenholde verdiene i BS3 med GF. (mao.er det bare jeg som har blingset på noe?)
 
Jeg sliter med å få OG til å stemme i BS3 sammenholdt med Grainfather sitt oppskriftsverktøy. Har brukt AH profilen i BS2 en stund tidligere, og hadde ikke problemer med dette der. Nå, i BS3 er avviket på 5-6 poeng til stadighet. Jeg har enda ikke gjennomført et brygg med utgangspunkt i dataene i BS3, da jeg akkurat har begynt å bruke denne versjonen.

Noen andre som har gjort lignende erfaringer, eller stemmer det for andre som har forsøkt å sammenholde verdiene i BS3 med GF. (mao.er det bare jeg som har blingset på noe?)

Ja jeg får også avvik på 5-6 poeng med BS3, så jeg vet ikke hva som kan være galt i oppsettet mitt. Samme som deg i BS2 ikke noen problemer der.
 
Sammenlign. Bruk samme oppskrift i samme profil i begge versjoner, og se på preboil SG, og hva som er forventet resultat etter koking. Samme ingredienser må jo da selvsagt brukes, med samme potensiale, og se også etter avrundings"feil". Jeg bommet og med fire poeng på mitt første brygg med BS 3 på en kjent oppskrift med samme oppsett. Men traff på den andre, men forventet var to poeng over.
 
Tilbake
Topp