Gressklipper øl basert på pale malt ekstrakt?

Har brygget apa/ipa og nå cream ale basert på ekstrakt-growleren jeg kjøpte, men jeg er "dessverre" enda ikke tom :p

Nå nærmer sommer seg og jeg vil gjerne brygge noen lettdrikkelige øltyper som wit-weiss-pilsner osv osv men da passer det helst med pilsner malt skjønner jeg, så hva gjør jeg?

Kan jeg bruke pale malt og hvete malt i sammen? Blir kanskje ikke noe greit?
 
Da kan du bruke (feks) flytende hvete maltekstrakt fra Muntons. Det er blanding av hvete og bygg.

Har brukt den ekstrakten sammen med wlp400 til å lage en enkel Wit noen ganger, blir meget bra.

Edit: Skrivefeil

Ekstraktet jeg har er basert på bygg (som de fleste) så da skaffer jeg bare litt hveteekstrakt og blander til 40-60?
 
Ekstraktet jeg har er basert på bygg (som de fleste) så da skaffer jeg bare litt hveteekstrakt og blander til 40-60?
Da må du i så fall finne et maltekstrakt som er ren hvete. Det jeg har sett av hveteekstrakt er en blanding av hvete og bygg.

Hvis du blander ut et maltekstrakt som allerede inneholder bygg vil du få en lav andel hvete, noe som vil gjøre det til en enda mindre typeriktig Wit. Det har jeg ikke forsøkt. God øl kan det fort bli likevel :)
 
Tilbake
Topp