Grusomme bilder !!!

Jaja, en første gang for alt, der røyk julestouten med eik, hele 6 flasker :D Var jo veldig usikker på denne når den ble flasket på 1.018 i forhold til 1.013 som den skulle være, men mye heller dette enn flaskebomber. Glad jeg fant ut at jeg skulle smake på en i kveld. Dogded that grenade.
received_628468624510573.jpeg

Også er det noen positive sider med å være litt småparanoid, Foreign Extra Stout (juleøl nr.2), uten eik, men 3 måneder nå, smaker himmelsk :)
received_980008325818224.jpeg
 
Sist redigert:
8a8e7199bf22b2652ff625128458b926.jpg


Var heldigvis ikke fylt med startervørter og gjær

.
 
Kom den slik i posten?
I såfall var den kanskje bittelitt dårlig innpakket o_O.
Nei, den ser sånn ut etter at jeg har plukket opp delene.
Etter at jeg helt selvstendig klarte, på en klumsete måte, å velte den. Den knuste selfølgelig.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Det var et grusomt bilde @LarsUlv huffa! Håper du har to!
Jeg hadde to, men ikke to av 5000 ml. Sitter bare med en 2000 ml nå.

Så jeg har bestilt ny fra fybicon.no (fordi de er sinnsykt mye billigere enn bryggebutikkene, og fylt på med stamflasker (labflasker) for å komme opp til 700,- eks mva som privatpersoner må for å få lov til å bestille. Labflasker er alltid nyttig for gjær, etc)
 
Sist redigert:
Så jeg har bestilt ny fra fybicon.no (fordi de er sinnsykt mye billigere enn bryggebutikkene, og fylt på med stamflasker (labflasker) for å komme opp til 700,- eks mva som privatpersoner må for å få lov til å bestille. Labflasker er alltid nyttig for gjær, etc)

Ser dem skriver "frakt og eventuelle pakkeomkostninger" hvor mye måtte du ut med på en vanlig bestilling?
 
Jeg hadde to, men ikke to av 5000 ml. Sitter bare med en 2000 ml nå.

Så jeg har bestilt ny fra fybicon.no (fordi de er sinnsykt mye billigere enn bryggebutikkene, og fylt på med stamflasker (labflasker) for å komme opp til 700,- eks mva som privatpersoner må for å få lov til å bestille. Labflasker er alltid nyttig for gjær, etc)
Jøsses, ja det får'n si..
 
Ser dem skriver "frakt og eventuelle pakkeomkostninger" hvor mye måtte du ut med på en vanlig bestilling?
Betalte ca 250,- i frakt sist, det var på en bestilling som var litt større og tyngre enn de 707,- som jeg bestilte for nå.

Edit: har bestilt sammen med andre tidligere, og da blir frakten neglisjerbar.
 
Noen av de 11 forskjellige øltypene man gleder seg til å bestille til jul :).....................................Helt til man ser leveringstiden :( !!20201204_214512.jpg
 
Er det mulig? Brygget på lørdag og skulle bare sjekke at alt var i orden i dag.
Det var det ikke, har prestert å koble slangen til blow-off på øl ut på Fermzillaen med den uheldige konsekvens at gjæringskaret var så å si tomt og ølet fløt i kjøleskapet og utover gulvet. :mad:
Hvis jeg skal tvinge meg selv til å se positivt på dette så har bryggeriet nå nyvasket gulv og jeg slipper å flaske :(

130508768_417197346130918_4319405485339532251_n.jpg
 
Er det mulig? Brygget på lørdag og skulle bare sjekke at alt var i orden i dag.
Det var det ikke, har prestert å koble slangen til blow-off på øl ut på Fermzillaen med den uheldige konsekvens at gjæringskaret var så å si tomt og ølet fløt i kjøleskapet og utover gulvet. :mad:
Hvis jeg skal tvinge meg selv til å se positivt på dette så har bryggeriet nå nyvasket gulv og jeg slipper å flaske :(

Vis vedlegget 48390

det er er mitt verste mareritt, jeg sjekker så mange ganger at den er på rett kobling at jeg ville blitt diagnostisert med tvangstanker. (Det er bare såvidt jeg kommer meg ut av boden)

føler med deg...
 
Er det mulig? Brygget på lørdag og skulle bare sjekke at alt var i orden i dag.
Det var det ikke, har prestert å koble slangen til blow-off på øl ut på Fermzillaen med den uheldige konsekvens at gjæringskaret var så å si tomt og ølet fløt i kjøleskapet og utover gulvet. :mad:
Hvis jeg skal tvinge meg selv til å se positivt på dette så har bryggeriet nå nyvasket gulv og jeg slipper å flaske :(

Vis vedlegget 48390
Er det ikke ulike dimensjoner på gass- og væskekoblingene, eller var det rett og slett feil slange som ble satt på?
 
Tilbake
Topp