Jo-Helge
Norbrygg-medlem
Nå vet jeg i hvert fall hvor mye induksjonsplata tålte... (Det var mye mer enn det bruksanvisninga sa)
Vis vedlegget 46568
[emoji33][emoji26]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå vet jeg i hvert fall hvor mye induksjonsplata tålte... (Det var mye mer enn det bruksanvisninga sa)
Vis vedlegget 46568
Å. Det har jeg gjort en gang også.Nå vet jeg i hvert fall hvor mye induksjonsplata tålte... (Det var mye mer enn det bruksanvisninga sa)
Vis vedlegget 46568
Vis vedlegget 46568
Er det ikea-platetopp? Hvor mye vekt var det før den sprakk?Nå vet jeg i hvert fall hvor mye induksjonsplata tålte... (Det var mye mer enn det bruksanvisninga sa)
Vis vedlegget 46568
40-50 kilo tror jeg. Har brygget mye med full 35 liters gryte, men tror det skjedde en gang jeg både mesket på ei plate og hadde 15 liter skyllevann til varming på en annenEr det ikea-platetopp? Hvor mye vekt var det før den sprakk?
Kom den slik i posten?
Var heldigvis ikke fylt med startervørter og gjær
.
Nei, den ser sånn ut etter at jeg har plukket opp delene.Kom den slik i posten?
I såfall var den kanskje bittelitt dårlig innpakket .
Jeg hadde to, men ikke to av 5000 ml. Sitter bare med en 2000 ml nå.Det var et grusomt bilde @LarsUlv huffa! Håper du har to!
Så jeg har bestilt ny fra fybicon.no (fordi de er sinnsykt mye billigere enn bryggebutikkene, og fylt på med stamflasker (labflasker) for å komme opp til 700,- eks mva som privatpersoner må for å få lov til å bestille. Labflasker er alltid nyttig for gjær, etc)
Jøsses, ja det får'n si..Jeg hadde to, men ikke to av 5000 ml. Sitter bare med en 2000 ml nå.
Så jeg har bestilt ny fra fybicon.no (fordi de er sinnsykt mye billigere enn bryggebutikkene, og fylt på med stamflasker (labflasker) for å komme opp til 700,- eks mva som privatpersoner må for å få lov til å bestille. Labflasker er alltid nyttig for gjær, etc)
Betalte ca 250,- i frakt sist, det var på en bestilling som var litt større og tyngre enn de 707,- som jeg bestilte for nå.Ser dem skriver "frakt og eventuelle pakkeomkostninger" hvor mye måtte du ut med på en vanlig bestilling?
Er det mulig? Brygget på lørdag og skulle bare sjekke at alt var i orden i dag.
Det var det ikke, har prestert å koble slangen til blow-off på øl ut på Fermzillaen med den uheldige konsekvens at gjæringskaret var så å si tomt og ølet fløt i kjøleskapet og utover gulvet.
Hvis jeg skal tvinge meg selv til å se positivt på dette så har bryggeriet nå nyvasket gulv og jeg slipper å flaske
Vis vedlegget 48390
Er det ikke ulike dimensjoner på gass- og væskekoblingene, eller var det rett og slett feil slange som ble satt på?Er det mulig? Brygget på lørdag og skulle bare sjekke at alt var i orden i dag.
Det var det ikke, har prestert å koble slangen til blow-off på øl ut på Fermzillaen med den uheldige konsekvens at gjæringskaret var så å si tomt og ølet fløt i kjøleskapet og utover gulvet.
Hvis jeg skal tvinge meg selv til å se positivt på dette så har bryggeriet nå nyvasket gulv og jeg slipper å flaske
Vis vedlegget 48390
På min er de ombyttbare, øl-koblingen er trang uansett hvilken jeg kobler den på.Er det ikke ulike dimensjoner på gass- og væskekoblingene, eller var det rett og slett feil slange som ble satt på?