Halvor India Brown Ale Allgrain

Takk, columbus ble brukt :)
Blir spennende! Masse maltsmak, god bitterhet og passelig søtt. Så masse aroma ved tørrhumlingen..  :biersmile:

Hei. Det begynner å nærme seg flasking av 20 liter Halvor IBA. Er det noen spesielle hensyn jeg må ta med tanke på karbonering?Tenker spesielt siden det er tilsatt 300 gr muscavadosukker.

Nei, det må du forverte er utgjæret. Nyter en v/2  av denne nå :)
Humlet den ekstra så det er vel mer en I^2BA.. Snadder.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4

Gahr skrev:
Nå er disse settene ellers naturlig nok et samarbeid med Bryggselv. Bryggselv er en butikk som skal tjene penger (og vi får selvsagt en liten del av kaka). Derfor er det ikke egentlig "our call" å legge ut alle oppskriftene på settene, hverken ABC-sett eller Gahr ed.-serien.

Tror de fleste skjønner det.

Nå er heldigvis også bryggselv svært medgjørlige når det gjelder å gi ut oppskriftene på sett man kjøper. Noe jeg ser på som et must.

Var i køben og fikk en "Jackie Brown" og den likte eg veldig godt

Er den ca samme stilen som Halvor India Brown Ale?

Gahr skrev:
Som takk kan jo alle sammen kjøpe et sett!;D
Da har jeg gitt min takk for oppskriften.
Å få oppskriften ser jeg på som en betingelse for å kjøpe et sett da jeg ønsker å lære om ingredienser og smaker.
Gleder meg til å smake denne.

I oppskriften her så står det Chinook i 60 min.
I settet jeg kjøpte så er det en liten pose med humle hvor det står FWH, og ingen hvor det står 60 min.
Betyr det at oppskriften er endret til å bruke FWH i stedet for 60 min kok?

Skal egentlig være FWH, jeg har nok skrevet feil i oppskriften over. Men det spiller egentlig liten rolle hva du gjør.

Halvoren min ble sterk.
Jeg fikk en OG på 1.070, og en FG på 1.009 :biersmile:
Den smaker bra rett fra gjæringsfatet, men blir vel litt tørrere og sterkere enn planlagt.

Tilbake
Topp