Handle bryggeutstyr i Tyskland

Hei!

Jeg skal på bilferie til Danmark og Tyskland i sommer. Skal i alle fall innom Citti i Flensburg. Hvordan er mulighetene for å få kjøpt bryggeutstyr og råvarer der?

Noen som har forslag til hvor jeg bør handle? Jeg trenger tappetårn og ølfat, resten har jeg. Så tenkte jeg å handle basismalt for å spare frakt.

Forslag mottas med takk  :biersmile:
 
Vet ikke hvor du skal i Tyskland utenom Flensburg, men hos http://www.brauen.de kan du bestille varer over internett, og ringe dem og avtale henting på deres utleveringslager i Dresden, så slipper du fraktkostnader. Hvis du i alle fall hadde tenkt deg til / nær Dresden, altså ...
 
Hei
never ever order from brauen.de. Thats the by far most expensive shop in Germany.

Go for http://www.hobbybrauerversand.de/ they are cheap (29 euro for a 25kg sack of base malt, hops are as well) and shipping is only 5 euro for the whole order, doesnt matter how many kg you go for.

www.braupartner.de and www.candirect.de are thrustworthy too, but have strange shipping restrictions/rates.
I will check if there is a malthouse near Flensburg, but in every case you can ask at Flensburger Brewhouse to buy out some sacks. www.flens.de
cheers
 
Hei igjen!

Jeg skal bo helt sør i Danmark i 2 uker og tenkte meg i alle fall en gang over grensa. Har ikke planlagt noe som helst.

Kanskje det er en mulighet å bestille varer fra tyske nettbutikker til feriestedet hvor jeg er i Danmark? vet ikke hvor mye det blir i frakt, men jeg slipper i alle fall unna ekstra moms siden det er innenfor EU.
 
Jan-Ingvar skrev:
vet ikke hvor mye det blir i frakt, men jeg slipper i alle fall unna ekstra moms siden det er innenfor EU.
Det er isolert sett helt korrekt; men du får da heller ikke fradrag for tysk mva på 19% og norsk mva på 25% kommer vel i tillegg, så dette kan fort bli dyrt...

MVH

MM
 
Dersom du skal være i "nærheten" av København, kan du vurdere en tur innom Maltbazaren på Islands brygge.
registrerer du deg der med Norsk adresse, så trekker de fra Dansk MVA, så er det opp til deg å betale Norsk MVA når du kommer hjem.
 
Morten K. Agerup Myhr skrev:
Jan-Ingvar skrev:
vet ikke hvor mye det blir i frakt, men jeg slipper i alle fall unna ekstra moms siden det er innenfor EU.
Det er isolert sett helt korrekt; men du får da heller ikke fradrag for tysk mva på 19% og norsk mva på 25% kommer vel i tillegg, så dette kan fort bli dyrt...

MVH

MM

Det er vel mulig at du får fradrag for tysk moms, men at du må betale dansk moms når du henter pakken på posten i Danmark. Inn til Norge betaler du ikke noe avgifter så lenge du ikke overskrider maksgrensen.

Frode
 
Innen EU=MVA betales i det landet salget skjer.  Ikke noe fradrag i landet salget skjer, for så å legge det til i ankomstlandet.

Inn til Norge=MVA på alle forsendelser på kr 200,- eller mer (kr 1.000,- ved gave), 3/6.000,- ved innreise.

MM
 
Tilbake
Topp