Ofrer 5cm humle og grums til thrubgudene.. Og snur den opp ned for rengjøring var tanken, men det er også mulig å sette inn en rørstump med bøy mot bunnen. Den bør i tilfelle monteres slik at den kan snues.
 
Hva er fordelen med at denne skal snus? Kan ikke flammene/gassen stå på røret om jeg bruker rørdeler som vist på bilder? Har en plan om å fastmonterte tankene. Så kan ikke like lett snu de på hode.

1f1965e7a77022a6b6b55e419cebee81.jpg
81d40ff808588b884db20eb230d1ed5d.jpg
 
Ville uansett montert slik at det kan tiltes/tømmes. Greit å få greiene skikkelig tørt under lagring. Og monterer ingenting fast. Bare trøbbel ved neste ombygging/forbedring. Hvis du først begynner med selvbygg kommer du sannsynligvis til å slutte å brygge før du slutter å bygge....
 
Med varmeskjold trenger du sikkert ikke å bekymre deg for koblingene. Cam-lock med teflon eller silikon pakninger burde gå bra da. Ville ikke fyra rett under et bunn uttak.
 
Så jeg burde egentlig bruke andre enden av berederen, og ta ventilen rett på utsiden av varmeskjoldet? Tankene mine kommer til å være fastmontert så vil få problemer med å rengjøre de når ikke ventilen er på det laveste punktet.


HS
 
Tilbake
Topp