Hjelp! Knust hydrometer i vørter

jeg bruker en hevert/vintyv som jeg har refraktormeteret i. Er første gang jeg opplever knust refraktometer, og det er jo ofte en gang som skal til før man lærer :p Mener alle glassbitene ble liggende igjen i heverten da det er en svært liten åpning, og jeg måtte banke glassbitene ut andre veien av heverten, det er mulig ett eller annet korn av metallet i refratometeret som har havnet i bøtta. Noen som vet hvilket metall det er i de refraktometerne fra europris? Har lest at mange inneholder jern.
 
hehe. tror nok ikke dette blir noe problem om det kun er noen metallkorn som har kommet med i vørteren. Det er ikke sikkert det har kommet noe som helst med i vørteren for det kunne se ut som at mesteparten av metallkulene og det knuste glasset lå igjen i vintyven. Har lest endel på amerikanske forum hvor hele retrakotmeteret har knust, uten at dette har skapt noen problem. Sjekker for sikkerhetsskyld med leverandør for å få spesifisert hva som er i den.
 
Hvis du ikke fikk med bly fra loddet i bunnen gjør du bare som at ingenting har hendt, værre er det ikke.
skulle vert glassforgiftet for lenge siden, man har da drukket av knuste glass og flasker.
 
Sånn til informasjon så er det forskjell på REFRAKTOMETER og HYDROMETER, både i funksjon og utførelse (ser betegnelsene brukes om hverandre her) :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Trodde den skulle kastes i bøtta :p nei for min del så puttet jeg refratometeret i vintyven (av denne typen: http://shop.petit-agentur.no/products/vintyv ), uten at det var vørter i den. Bunnen på hydrometeret tålte tydligvis ikke dette.

Sånn til informasjon så er det forskjell på REFRAKTOMETER og HYDROMETER, både i funksjon og utførelse (ser betegnelsene brukes om hverandre her) :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vil gjerne ha bilde av det hvis noen har klart å knuse et refraktometer nedi en vintyv
 
Tilbake
Topp