Hjelp meg finne nytt varmeelement

Ok så jeg var ikke helt på jordet, men jeg hadde heller ikke skjønt hva du mente, jeg skjønner nok ikke helt 3FAS, skal sette av litt tid i kveld til å lese om det. 0-100% på hele suppa er vel å foretrekke. Når jeg så bildet av styringsskapet deres så ser jeg jo at du kan dine saker. Så jeg håper du kanskje til og med kan hjelpe meg med noen konkrete tips til hva jeg trenger. Jeg trenger alstå 2stk kyotto SSR. Har lest noe et sted på forumet om at Kina SSR ikke er av tilstrekkelig kvalitet, stemmer dette? Hvor bør jeg kjøpe det? Hadde satt pris på en liten pekefinger i riktig retning hva angår potmeter også. Med untak av boks og de store 3FAS kontaktene er dette alt jeg trenger?

For eksempel to slike.1pc KYOTTO AC Solid State Relay SSR KR2040AX 280VAC 40A [ VR to AC ] Taiwan | eBay

Og en slik Audio Stereo-Potentiometer mit 6mm-Achse 10/22/47/100/470K lin/log, 0,2/0,4 Watt | eBay
 
Denne regulatoren DSPR1, er nok det beste av de forslagene som er kommet. Det er samme prinsippet som vi har. Disse releene ssr er ikke kompatible med regulatoren. Men her er en type som er kompatibel. Da kobler du bare styreinngangene på ssr i parallell og tobler de til utgangen på regulatoren. Det blir en meget elegant løsning.

Edit: 40A AC SSR [SRDA40] - $14.95 : auberins.com, Temperature control solutions for home and industry
 
Sist redigert:
Nå ble jeg litt forvirret...

Denne regulatoren er nok det beste av de forslagene som er kommet.
Hvilken av de?

Disse releene ssr er ikke kompatible med regulatoren. Men her er en type som er kompatibel.

Hvilke med hva? Hvor er regulatoren?

Da kobler du bare styreinngangene på ssr i parallell og tobler de til utgangen på regulatoren. Det blir en meget elegant løsning.
Hvis du sier det så!

Jeg skjønner ingenting av det siste du skrev. Jeg mener det virkelig ikke på noen frekk måte, for jeg setter unektelig stor pris på hjelpen her. Du skal ikke se bort i fra at jeg ber om adressen etterhvert så jeg kan sende noen flasker til Båtsfjord. Det virker sikkert totalt kokobananas at en som meg skal drive med dette og spørre om så mye dumt. Men for meg er det dette forumet handler om, vi hjelper hverandre når vi kan. Målet mitt er vel å prøve å løse dette uten å plage kollegaer alt for mye. Jeg håper å kunne lage meg noen skisser og gjøre innkjøp før jeg går til de, så kan de kontrollere det hele for meg bare. Jommen bra for meg at de liker ølet mitt. Jeg er dønn sikker på at jeg kommer ut av dette i andre enden og har lært masse.
 
så at jeg hadde glemt å få med linkene. Har rettet posten. Så en stk DSPR1 regulator og to SRDA40
 
En-FAS er vanvittig enkelt.
Tre-FAS er komplett uforståelig.

I mitt neste liv vil jeg bli elektriker, og forbli brygger :)
3 fase betyr at du får strøm fra 3 ledninger, 2 fase gir deg strøm fra 2 ledninger og det gjør også 1 fase men da er den andre ledningen fra N-ull punktet i trafoen, det har ingenting med faseforskyvning å gjøre og da blir det enklere å forstå.

Jeg la inn noen innlegg om dette i forumets begynnelse men vet ikke om det er tilgjengelig nå, skal prøve å søke etter det.
 
3 fase betyr at du får strøm fra 3 ledninger, 2 fase gir deg strøm fra 2 ledninger og det gjør også 1 fase men da er den andre ledningen fra N-ull punktet i trafoen, det har ingenting med faseforskyvning å gjøre og da blir det enklere å forstå.

Jeg la inn noen innlegg om dette i forumets begynnelse men vet ikke om det er tilgjengelig nå, skal prøve å søke etter det.
Bare til opplysning er det ikke noe som heter to fas i et IT anlegg " En fase er spenningspotensialet mellom to faseledere, og énfase kan hentes ut mellom to faseledere (IT-nett og TN-nett) eller mellom faseleder og nulleder (TN-nett)."
Men e-verket kan levere to fas TN-C frem til første fordeling i en bolig.
 
Da ligger varmeelementet på mitt postkontor og venter på å bli hentet. Fedex kommer med godsaker fra Auber på mandag. Så da er jeg snart i gang med brygging igjen. Da trenger jeg en boks å montere duppedittene i. Noen som har noen gode forslag der? Må ha plass til dette:

En kontroller:

DSPR2a.jpg


To SSR med slike kjølere:

40%20SSRa.jpg


Må også ha plass til kontaktene fra denne boksen:

IMG_2651.JPG
 
Nebb skapet et jo et konvensjonelt sikringsskap som brukes i boliger. Jeg hadde heller satset på et industriskap for eksempel et schneider thalassa, rittal eller lignende. Disse finnes i en mengde størrelser, og de er som regel tette med pakning i døra, noe nebb ikke har. Slike skap har også montasjeplate som man kan montere utstyr på. jeg ville ikke ha spart på plassen. Husk på at kjøleelementene avgir litt varme så det kan være greit å ha en god størrelse på skapet. Ser at mange av de typiske electric brewery skapene er meget små og klemt fullav komponenter og utstyr.
 
jeg ville ikke ha spart på plassen. Husk på at kjøleelementene avgir litt varme så det kan være greit å ha en god størrelse på skapet. Ser at mange av de typiske electric brewery skapene er meget små og klemt fullav komponenter og utstyr.

Derfor jeg gikk over til Nebb og vannsprut må vi holde oss unna :) attpåtil er har jeg meget dårlig syn så da er god plass nødvendig. Priser jeg har sett på andre alternativer er ikke fine.
 
Tilbake
Topp