Hjelp meg finne nytt varmeelement

Hvordan er det å "skjøte" PT100 sensorkabler. Altså å lage en hunkontakt i skapet. Det vil jo medføre en "skjøt" fra kontakten og opp til PID. Disse kablene måler vel motstand så vidt jeg vet. Vil ikke endring av lengden på kabelen påvirke motstanden? Vil PIDen kunne kalibrere dette selv?
 
Hvordan er det å "skjøte" PT100 sensorkabler. Altså å lage en hunkontakt i skapet. Det vil jo medføre en "skjøt" fra kontakten og opp til PID. Disse kablene måler vel motstand så vidt jeg vet. Vil ikke endring av lengden på kabelen påvirke motstanden? Vil PIDen kunne kalibrere dette selv?

Det skal ikke være noe problem, men alle sensorer må jo kalibreres før bruk.
 
Men hva er grunnen til at man skal bruke powercon eller noe annet kontra helt vanlige kontakter som passer til normale støpsler som jeg allerede har på pumper og elementer? Vil ikke normale støpsler gi en større fleksibilitet i bruken av styreskapet?

du får si fra hvis du trenger, har noe liggende etter at jeg ville ha de som frakoblingsmulighet, har nå D skapet med plass til sikringer som også brukes til frakoblingsbryter.
 
Ser ikke helt fordelen med powercon-koblinger på skapet. Det står jo som regel festet i veggen, er det egentlig noen gang nødvendig å koble kablene fra skapet? Å koble kablene fra utstyret, det skjønner jeg, for det skal jo flyttes på, vaskes osv, men koblinger på skapet?

Hvis man dropper det blir det jo enda bedre plass både utenpå og inne i skapet og en mulig feilkilde elimineres, jo færre koblinger jo bedre.
 
En grunn til å ha kontaktene i skapet og ikke på utstyret, kan være for å beholde en eventuell IP grad dette utstyret kanskje har.

Men det mest praktiske er som du sier å ha kontaktene på utstyret.
 
Jeg hadde blitt skikkelig dårlig av å ikke ha kontakter i skapet, men jeg jobber med bl.a kabler og "skap" til vanlig. For meg går det mest på enkelt å kunne bytte ut noe, hvis det trengs, eller flytte noe, hvis det trengs. Jeg bruker kontakter i begge ender bortsett fra pumpa.
 
Jeg brukte de i trange skap for å kunne koble fra alt når jeg ble borte i ukesvis, nå har jeg automatsikringer foran alt som skal frakobles i et mye større skap så jeg har mange powercon liggende til ...........

Vi er jo mange tusen bryggere her så da blir det mange løsninger so ønskes,
 
Jeg hadde blitt skikkelig dårlig av å ikke ha kontakter i skapet, men jeg jobber med bl.a kabler og "skap" til vanlig. For meg går det mest på enkelt å kunne bytte ut noe, hvis det trengs, eller flytte noe, hvis det trengs. Jeg bruker kontakter i begge ender bortsett fra pumpa.

Skjønner godt at du som rigger utstyr vil ha løse kabler, mer ryddig når bokser som skal pakkes og flyttes er fri for kabler.

Men på faste skap?
 
Skjønner godt at du som rigger utstyr vil ha løse kabler, mer ryddig når bokser som skal pakkes og flyttes er fri for kabler.

Men på faste skap?

Er vel yrkesskade. En vakker dag flyttes vel skapet. Kanskje en kabel blir ødelagt, midt på av eller annen grunn. Eller at jeg vil skifte kabelen av en annen grunn.. Eller bytte utumed noe helt annet på den kursen, om enn bare midlertidig, feilsøking av temp-prober og ting som trekker strøm..
 
Et lite oppfølgingsspørsmål til dette med bruk av amperemeter.
Vil et slikt vise riktig med ssr i kretsen?
F eks dette i en 16A kurs
AC 20A Analog Ammeter Panel Pointer AMP Current Meter Gauge 85L1-20A Z 701828271923 | eBay
-se bort fra meterets "normale" feilvisning.
Spørs hvilken type ssr man bruker og hvordan man styrer dem. Dette instrumentet viser gjennomsnittsverdi. Riktig verdi er effektivverdi eller true rms. Hvis man bruker en dimmertype med innsnittstyring (kyotto) så vi dette instrumentet vise for lite.
 
Kan forøvrig legge til at han karen med skapene som ble linket til på Finn var en veldig hyggelig fyr. Selv om han ikke vil sende skap med post. Han leverte det til meg på vei hjem fra jobb da det var på veien.
 
En får også plass til mye i et medisinskap fra Ikea, ingen krypstrøm i plast mener jeg.
Vis vedlegget 39666

Hei, mulig jeg kaprer tråden litt nå, beklager det.

Ser du har det samme skapet som jeg har. Har ikke kommet så langt at jeg har begynt å montere i det enda. Hva slags verktøy har du brukt for å lage hull? Det jeg har prøvd så langt har ikke akkurat laget veldig fine kanter
 
Er det skapet tatt ut av IKEA portefølgen? Eller heter det etterellerannet som «Karl» eller noe slik at jeg ikke finner det.
 
Tilbake
Topp