Oddvar Demmo
Norbrygg-medlem
Erfaringen min etter å ha passert halve livet er at forandrer jeg silen vil den ikke bli bra, så å bruke 1500 kr. på noe som ikke kan brukes er for dumt.
SølveB skrev:Eg vurderer motstrømskjøler, og å pumpe vørter tilbake i kjelen for whirlpool.
SølveB skrev:Eg vurderer motstrømskjøler, og å pumpe vørter tilbake i kjelen for whirlpool.
Ølmannen skrev:Perforerte rustfrie plater er også å finne på Ebay Denne feks.. http://www.ebay.com/itm/Perforated-...78?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e6e72df92
Hullene er 2,3mm (hvis jeg regner rett) og prisen er pr 5 kvadrattomme. Selgeren har i andre dimensjoner også og kan skjære platene til etter ønske
For min del har jeg muligens ordnet meg en platebit av en bekjent
burrebrygg skrev:Hei ølmannen,
Spennende å se at det er flere som skal bygge. Er i samme fasen selv der jeg sanker info. Holder også til i Bodø. Holder gjerne kontakten for å utveksle erfaringer.
SølveB skrev:Oddvar Demmo skrev:Jeg må igjen nevne falskbunnen min i en Ø45 cmm bereder, brukte sideplatene fra vasketrommelen på en turnamat/elto type vaskemaskin, begge platene brukes, den ene for å lappe de store hullene, silhullene er slått med en Hilti spiker, det er en hard stålspiker.
Denne silen fungerer så godt at jeg ikke tør byte den ut med en mer sexy type, heller en stygg og god.
Den har så god gjennomstrømming at jeg kjører Mrchpumpa på fult ved resirk.
Kan du legge ut bilde av denne? Heldt på med 3 x vvt bryggeri sjøl, deriblandt meskekar av 45cm vvt , så eg følger ivrig med på denne tråden