Hjemmebryggerdager på Nøgne Ø 2012

Aleksander_B skrev:
Hadde jeg vært helt edrulig hadde det ikke vært så stort spenn mellom påmeldingene, men det ble ett par ekstranummere på osdag[sup]2[/sup].
Bl.a. Old Stock 2007 vintage. En finfin avslutning på kvelden. :)


Det går nok bra, ellers kan det bli utfordrende å fortelle dama at det kun var Du som fikk plass ;D
 
Jula er ganske så fort over, så er det bare noen få dager igjen til brygging  :skitbra:

Må nesten lage en egen "bryggekalender" fra nyttår og til 28.01  ;D
 
Bekreftelsen på plass. Tre mail faktisk. De tullet seg med prisen. Både meg og konemor. Dette blir awesome!!!
 
Braasj Bryggeri er inne i varmen!

Vi gleder oss stort!
icon_ol.gif
banandans.gif
banandans.gif
banandans.gif
banandans.gif
banandans.gif
icon_ol.gif
 
Til forumansvarlig: Så vidt jeg kan se, fikk jeg aldri noe epost fra forumet om at påmeldingen var registrert. Derimot, fikk også jeg en epost fra Catie @ Nøgne Ø. :)
 
Odland skrev:
Hadde ikke fått med seg at Mikkel også skulle være med å brygge. Virkelig kjekk bonus.

Ja, dette er jo helt topp. Trodde selv at det var en klone som skulle brygges, men når mannen selv er med er det jo nesten så autentisk som man kan få det for oss hjemmebryggere :)
 
Aleksander_B skrev:
Odland skrev:
Hadde ikke fått med seg at Mikkel også skulle være med å brygge. Virkelig kjekk bonus.

Ja, dette er jo helt topp. Trodde selv at det var en klone som skulle brygges, men når mannen selv er med er det jo nesten så autentisk som man kan få det for oss hjemmebryggere :)

Klone? Det er Nøgne Ø som brygger origonalen for Mikkeller.
 
Gahr skrev:
Klone? Det er Nøgne Ø som brygger origonalen for Mikkeller.

Beklager min uvitenhet :D *sikler over tanken med 40l beergeek stående å boble!

Men det jeg lurer litt på er hvilket gjær som Mikkeller/NØ bruker i brygget?
Leste i Brew your own hvor WLP001 blir brukt i kloneoppskriften.
 
Jeg ser at WLP007 ble nevnt tidligere i denne tråden, men jeg vet ikke om det er denne som brukes i originalen.

Selv ble jeg akkurat utrolig lettet over å finne bekreftelsen blandt spam i mailboksen  :skitbra:
Dette skal bli skikkelig artig!
 
igniztion skrev:
Ska sei, mailene hadde gjemt seg i spam bøtta. Begynte å bli bekymret her :)

Ja, min og hadde lurt seg vekk i søppelbøtta. Det var godt å se den der i dag, etter to dager i mørke! Yep! Vi ses der folkens! :)
 
Så får jeg håpe det er takhøyde en nybrygger også. Gleder meg voldsomt

Dere som har en bit å reise; legger dere opp til en hel helg på Sørlandet?
 
Noen som vil bli med på å spleise på leilighet i Grimstad? 300 per person i 5 manns leilighet.
Da tenker jeg overnatting fra fredag 27.01 til lørdagen. Jeg kommer til å reise hjem etter bryggingen..
 
Tilbake
Topp