Hjemmebryggerhelgen 2016

Hva med Ronald Pattinson? Når det gjelder historiske øltyper er det vel få som har gått mer i dybden enn ham, og han virker som en som liker å fly rundt om kring for å snakke om gammal børst. Holder til i Amsterdam.
 
Jeg kunne likt å høre et foredrag om analysemetodene bryggerier bruker for bestemmelse av alkoholinnhold, bitterhet, farge osv. Kanskje en kvalitetsansvarlig fra et av de store bryggeriene eller en utstyrsleverandør kunne holde foredraget. Det er muligens ikke noe den typiske hjemmebrygger begynner med selv, men jeg tror mange kunne tenke seg å lære litt mer om temaet. Dessuten har jo White Labs begynt å utføre slike tjenester for hjemmebryggere, så da er det greit å vite hva man får dersom man sender inn øl til analyse.

(Ja, jeg er utdannet kjemiker...)
 
Mulig det bare er jeg som ikke har fått det med meg, men når legges billetter ut?
 
Jeg gikk glipp av @larsga sitt foredrag om norsk tradisjonsbrygg i år, så han kan gjerne inviteres tilbake for min del. Han vet jo tross alt mye om et tema som er lite kjent globalt, og nå som litt flere norbryggere har fått leke med kveik gir det kanskje mening å utforske dette temaet videre? Det er jo ikke så mange hjemmebryggerforeninger som har noen hundre år med unik og levende tradisjon, med tilgjengelig mikrobiologi, i bakhagen ...
 
Jeg så det var nevnt øl-historie, den støtter jeg.
Kunne å vært gøy å høre litt om DYI bryggerier og annen relatert mikkmakk som folk kan (prøve) å lage selv.
 
Billetter er planlagt utlagt for salg siste halvdel av januar. Prismessig er det ikke helt avklart ennå, men kommer til å ligge på ca det samme som tidligere to år. Billettene selges gjennom Hoopla som vanlig (https://norbrygg.hoopla.no/sales/). Link vil postes her og i egen nettsak på Norbryggs hjemmesider.
 
Litt informasjonsdrypp:
  • Billetter vil etter planen legges ut i slutten av måneden
  • Billettprisene blir som følger (+ billettgebyr):
    • Kun konferanse (ikke festmiddag): 999,-
    • Tilleggsbillett for festmiddag (der årets NM-vinnere bl.a. blir kåret): 299,-
  • Det vil, pga plass og logistikk, bli lagt opp 3 spor (eventuelt 2, avhengig av antall deltakere) i programmet, der man registrerer ønsket spor enten på fredag kveld eller lørdag morgen (først til mølla). Program for sporene publiseres senere
  • Det ryktes om et uoffisielt Norbrygg-NM i shuffleboard på fredag kveld
  • Det ryktes også om at Michael Tonsmeire henger med oss fredag ettermiddag/kveld for øl, hygge og bryggeprat
  • Komitèen har reservert et antall rom på Ambassadeur Hotel, disse vil etter hvert bli tilgjengelig for booking av Norbrygg-medlemmer
  • Søndag blir det årsmøte på Byssa
  • Det er håndballturnering i Drammen samme helg, slik at overnattingsmulighetene er noe begrenset, så vær tidlig ute!
  • Det vil bli satt et tak på 150 deltakere for selve konferansen, pga begrenset plass hos Haandbryggeriet. Med andre ord: Sikre deg billett så snart de blir lagt ut for salg ;)
 
Sist redigert:
Litt informasjonsdrypp:
  • Billetter vil etter planen legges ut i slutten av måneden
  • Billettprisene blir som følger:
    • Kun konferanse (ikke festmiddag): 999,-
    • Tilleggsbillett for festmiddag (der årets NM-vinnere bl.a. blir kåret): 299,-
  • Det vil, pga plass og logistikk, bli lagt opp 3 spor (eventuelt 2, avhengig av antall deltakere) i programmet, der man registrerer ønsket spor enten på fredag kveld eller lørdag morgen (først til mølla). Program for sporene publiseres senere
  • Det ryktes om et uoffisielt Norbrygg-NM i shuffleboard på fredag kveld
  • Det ryktes også om at Michael Tonsmeire henger med oss fredag ettermiddag/kveld for øl, hygge og bryggeprat
  • Komitèen har reservert et antall rom på Ambassadeur Hotel, disse vil etter hvert bli tilgjengelig for booking av Norbrygg-medlemmer (det er også her vi planlegger å arrangere årsmøtet på søndag)
  • Det er håndballturnering i Drammen samme helg, slik at overnattingsmulighetene er noe begrenset, så vær tidlig ute!
  • Det vil bli satt et tak på 150 deltakere for selve konferansen, pga begrenset plass hos Haandbryggeriet. Med andre ord: Sikre deg billett så snart de blir lagt ut for salg ;)
Hei Glenn

Kanskje et dumt spørsmål men hva mener du med 3 spor?

/Lars
 
Det vil si at vi har totalt 10 foredragsholdere, men siden Haandbryggeriet ikke har (fornuftige) lokaler (blir også litt knapt med tid for 10 stk på en dag) deles det inn i parallelle spor/grupper. Enkelte temaer vil være felles for alle sporene, andre foredragsholdere er spredd på de ulike sporene, om det var bedre forklart? :)

Michael Tonsmeire som er årets "headliner" vil være tilgjengelig for alle spor.
 
Tilbake
Topp