Hjemmebryggerhelgen 2016

Nei, jeg blander ikke blending og blanding. Men de profesjonelle har så andre forhold at det vil være ganske verdiløst å få en profesjonell blender til å si noe om hvordan hjemmebryggeren skal gjøre blendingen. Det ble spurt en del spørsmål under smakseventen for litt siden, som var ganske direkte relatert til hjemmebrygging, men Tilquin hadde stort sett ingen svar, siden det ikke kunne relateres til profesjonelle produksjonsmiljøer. Men men, kanskje andre blendere ser på dette annerledes.

Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Nei, jeg blander ikke blending og blanding. Men de profesjonelle har så andre forhold at det vil være ganske verdiløst å få en profesjonell blender til å si noe om hvordan hjemmebryggeren skal gjøre blendingen. Det ble spurt en del spørsmål under smakseventen for litt siden, som var ganske direkte relatert til hjemmebrygging, men Tilquin hadde stort sett ingen svar, siden det ikke kunne relateres til profesjonelle produksjonsmiljøer. Men men, kanskje andre blendere ser på dette annerledes.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Både Jean Van Roy(Cantillion) og Raf Soef(Bokkereyder) har tidligere holdt blending workshops, så ser ikke grunnen til å kategorisk til å avvise det.
Pierre Tilquin er vel heller unntaket hva angår sensorisk testing og blending.
 
Randy Mosher for en snakk om historisk ølbrygging
Gordon Strong om oppskrifter og hvordan formulere disse
Yvan De Baets om Saison!!! (han er jo faktisk europeer)

Kunne det vært en ide å innføre en hovedtaler (keynote speaker på godt norsk..) som kan komme, prate om hva som helst innenfor tema og gjøre en god figur?
 
Både Jean Van Roy(Cantillion) og Raf Soef(Bokkereyder) har tidligere holdt blending workshops, så ser ikke grunnen til å kategorisk til å avvise det.
Pierre Tilquin er vel heller unntaket hva angår sensorisk testing og blending.
Det kan så godt hende. Han nevnte noe om at andre gjorde det, men han var ganske så kategorisk om det var ikke måten å gjøre det på.
 
@Duckboot , @Bergan , @Per Buer: dere er en smule off topic her. Tema er hvem dere ønsker til hjemmebryggerhelgen, ikke hvem som gjør hva under blending ;)

Puh. Det var jo bare en smule. Vi var jo heldigvis ikke FULLSTENDIG off topic. :)

Forøvrig kan Brett (sic), bryggesjefen på Wild Beer Co, kanskje være en aktuell kandidat for blending-sessjon. Han holder til i England så det er kanskje mulig å få ham til Drammen. Han holdt et kurs i regi av smakselv i begynnelsen av året og ølet deres er på Vinmonopolet så han synes kanskje det er greit å komme hit for å få litt PR.
 
Forøvrig kan Brett (sic), bryggesjefen på Wild Beer Co, kanskje være en aktuell kandidat for blending-sessjon. Han holder til i England så det er kanskje mulig å få ham til Drammen.
Jeg drakk nettopp deres Zintuki (løp og kjøp på Vinmonopolet) og det var et veldig bra øl, i likhet med det andre jeg har prøvd derifra. Enten han vil prate om blending eller bare surølbrygging generelt tror jeg det kan bli veldig bra.
 
Da er tiden inne for å namedroppe litt. Vi har en del bekreftede foredragsholdere, og i dag morges fikk jeg en gledelig bekreftelsesmail fra Washington også, så da passer det seg å innlede helgen med bekreftede foredragsholdere for Hjemmebryggerhelgen 2016:


Vi jobber videre med ytterligere foredragsholdere, håper det som er landet per nå faller i smak :)

God helg!
 
Sist redigert:
Organisk på norsk betyr noe ganske annet enn organic på engelsk. Alt øl er organisk, med mindre noen lager øl av plast, men jeg tror kanskje Eiker ølfabrikk lager økologisk øl.
 
Organic på engelsk er økologisk på norsk. Organisk øl er vel alt som ikke er syntetisk...

Edit. Æsj, for sen.
 
Tilbake
Topp