1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Hjemmebryggerhelgen 2016

En tråd i 'NM i hjemmebrygging' startet av glennrlie, 23 Okt 2015.

1. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Da er påmeldingen avsluttet, og alle deltakere skal i morgentimene i dag ha fått en informasjonsmail om arrangementet. Har du ikke mottatt dette, send meg en mail (glennrlie[at]gmail[dot]com).

Vi blir i overkant av 100 stykker, så dette blir bra! Gleder meg :)

2. GodesetBrygg

GodesetBrygg
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Dette blir en bra helg!

3. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

I Vit hva du drikker jobber vi med å få til en stand med mulighet for å måle alkohol i hjemmebrygg på fredag. Vi regner med at det blir mulig, men har fortsatt ikke fått bekreftet at vi har hele laboratorieoppsettet på plass i tide.

https://facebook.com/vithvadudrikker

glennrlie liker dette.
  4. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det hadde vært utrolig artig om dere får på plass denne :) Kan bli interessant å se avvikene fra hva folk har beregnet seg frem til, og faktisk resultat

5. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

Vi skulle egentlig hatt utstyret vårt på plass, men det ble noe rot i utbetalinga av støtte, så vi fikk ikke bestilt i tide. Jeg prøver å få lånt et apparat fra leverandøren, men det kan hende det er i bruk et annet sted.

Rollup og litt informasjon om alkoholforbruk har vi, i hvert fall :)

6. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hei, dette blir min første Hjemmebryggerhelg. Hva er dresskoden på festmiddagen?

7. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Vel, det er et godt spørsmål @Holmentoppen ! :) Det er også min første Hjemmebryggerhelg, så det kan vel kanskje noen ringrever svare på? Tror uansett ikke du blir nektet i døra eller får fashion police på nakken ;)

8. JensD

JensD
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Smoking er litt vel stivt, og joggebukse er et par hakk for uformelt. Det er jo ikke noe krav, men en skjorte kan jo være greit utgangspunkt.

9. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Så Versace-joggebuksen må bli igjen hjemme? Jaja, en skjorte må jeg vel kunne finne i skapet.

10. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

Jeg prøver å planlegge konferansedagen for min del, og lurer på hvilke av foredragene som blir streamet? Tenkte det var greit å prioritere de som ikke blir streamet, så får jeg med meg mer.

thomashagen liker dette.
  11. JensD

JensD
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det vil bli tatt opptak av noen av foredragene, men det vil ikke bli streamet live. Tror det er lurest å planlegge foredragene ut i fra det du har mest lyst til å få med, og ikke tenke så taktisk.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

12. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

Det greieste er vel å gåder man helst vil stille spørsmål, men det hadde uansett vært greit åvite hvilke foredrag man kan få sett etterpå.

13. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

Har fått endelig bekreftet at vi kommer til å måle alkoholinnhold i hjemmebrygg på fredagen. Ta med ei flaske av ølet, hvis du er nysgjerrig på hvor gode målinger du gjør. Husk å notere din målte OG, FG og alkoholinnhold, så vi kan sammenligne.

glennrlie liker dette.
  14. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Så bra!! Foreslår vi gjør denne øvelsen helt innledningsvis på fredags kveld, før foredrag et.c.

Sent from my iPhone using Tapatalk

15. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

Vi må nok stå der ei stund. Kapasiteten er litt begrenset, bl.a. på grunn av at ølene må filtreres med kiselgur før testing. Det tar 15-40 minutter per øl, og selv om vi har flere i parallell så tar det litt tid.

16. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ok, vi får vel løse det på best mulig måte (kan snakkes i morra). :)

17. Duckboot

Duckboot
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tar gjerne i mot en slant Muri, hvis det lar seg gjøre.

18. thomashagen

thomashagen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nå er det like før startskuddet går for en knakenes bra helg. Jeg gleder meg! Går snart til toget til Drammen.

Kanskje vi får prøvd ut hva som er best av en dram (øl?) i timen eller en time i Drammen? Evt en dram (øl?) i timen i Drammen?

Løver, glennrlie og JensD liker dette.
  19. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Image1461339703.048099.jpg

Kan bekrefte at Haand har mye godt i bryggeripuben - vi har i hvert fall kost oss! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

VonRabben og thomashagen liker dette.
  20. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesstyre Oslo
    Sentralstyre

Del denne siden