Hjemmebryggerhelgen 2016

Da er påmeldingen avsluttet, og alle deltakere skal i morgentimene i dag ha fått en informasjonsmail om arrangementet. Har du ikke mottatt dette, send meg en mail (glennrlie[at]gmail[dot]com).

Vi blir i overkant av 100 stykker, så dette blir bra! Gleder meg :)
 
Det hadde vært utrolig artig om dere får på plass denne :) Kan bli interessant å se avvikene fra hva folk har beregnet seg frem til, og faktisk resultat
 
Det hadde vært utrolig artig om dere får på plass denne :) Kan bli interessant å se avvikene fra hva folk har beregnet seg frem til, og faktisk resultat

Vi skulle egentlig hatt utstyret vårt på plass, men det ble noe rot i utbetalinga av støtte, så vi fikk ikke bestilt i tide. Jeg prøver å få lånt et apparat fra leverandøren, men det kan hende det er i bruk et annet sted.

Rollup og litt informasjon om alkoholforbruk har vi, i hvert fall :)
 
Vel, det er et godt spørsmål @Holmentoppen ! :) Det er også min første Hjemmebryggerhelg, så det kan vel kanskje noen ringrever svare på? Tror uansett ikke du blir nektet i døra eller får fashion police på nakken ;)
 
Smoking er litt vel stivt, og joggebukse er et par hakk for uformelt. Det er jo ikke noe krav, men en skjorte kan jo være greit utgangspunkt.
 
Jeg prøver å planlegge konferansedagen for min del, og lurer på hvilke av foredragene som blir streamet? Tenkte det var greit å prioritere de som ikke blir streamet, så får jeg med meg mer.
 
Det vil bli tatt opptak av noen av foredragene, men det vil ikke bli streamet live. Tror det er lurest å planlegge foredragene ut i fra det du har mest lyst til å få med, og ikke tenke så taktisk.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Det vil bli tatt opptak av noen av foredragene, men det vil ikke bli streamet live. Tror det er lurest å planlegge foredragene ut i fra det du har mest lyst til å få med, og ikke tenke så taktisk.

Det greieste er vel å gåder man helst vil stille spørsmål, men det hadde uansett vært greit åvite hvilke foredrag man kan få sett etterpå.
 
Vi skulle egentlig hatt utstyret vårt på plass, men det ble noe rot i utbetalinga av støtte, så vi fikk ikke bestilt i tide. Jeg prøver å få lånt et apparat fra leverandøren, men det kan hende det er i bruk et annet sted.

Rollup og litt informasjon om alkoholforbruk har vi, i hvert fall :)

Har fått endelig bekreftet at vi kommer til å måle alkoholinnhold i hjemmebrygg på fredagen. Ta med ei flaske av ølet, hvis du er nysgjerrig på hvor gode målinger du gjør. Husk å notere din målte OG, FG og alkoholinnhold, så vi kan sammenligne.
 
Så bra!! Foreslår vi gjør denne øvelsen helt innledningsvis på fredags kveld, før foredrag et.c.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Så bra!! Foreslår vi gjør denne øvelsen helt innledningsvis på fredags kveld, før foredrag et.c.

Vi må nok stå der ei stund. Kapasiteten er litt begrenset, bl.a. på grunn av at ølene må filtreres med kiselgur før testing. Det tar 15-40 minutter per øl, og selv om vi har flere i parallell så tar det litt tid.
 
Nå er det like før startskuddet går for en knakenes bra helg. Jeg gleder meg! Går snart til toget til Drammen.

Kanskje vi får prøvd ut hva som er best av en dram (øl?) i timen eller en time i Drammen? Evt en dram (øl?) i timen i Drammen?
 
1523a0d983f34d4e76b04841b88a1684.jpg

28656d5933c3aa67aa2e091f5861f10b.jpg
 
Tilbake
Topp