Et siste newbie spørsmål fra meg i kveld;
Når jeg vasket fatet kjørte jeg noen liter PBW gjennom piknik-kranen med fatet under trykk. Gjorde det samme med varmt vann til slutt. Når jeg kobler fra slangen til kranen er det fortsatt vann i denne. Hvordan får jeg tømt den, eller skal den bare lagres med vann i?
Glatt er enklest å rengjøre, men noen riper har minimal betydning.Nok et newbie spørsmål. Ser ut som om at jeg har klart å lage noen fine riper i bunnen av fatet med stigerøret når jeg har skrudd sammen øl ut ventilen. Har det noen betydning?
Glatt er enklest å rengjøre, men noen riper har minimal betydning.
Tja, er vel ikke så ofte man skrur på fatene. Og siden det er rustfrie deler, tåler de vist ikke så mye skruing heller.Antar det er vanskelig å unngå riper i bunnen med tanke på at dip tuben roterer litt rundt nedi der når man strammer/skrur på "øl ut" koblingen.
Tja, er vel ikke så ofte man skrur på fatene. Og siden det er rustfrie deler, tåler de vist ikke så mye skruing heller.
Eg forstår ikkje kvifor ein skal skru på ting som virker. Rengjøring gjer ein med å spyle gjennom systemet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oss he lage ein fatvasker av ein BT dykkpumpe og eit europris gjæringskar , med slager og koplinger til inn og ut. Pumper gjennom faret med brygerivask i ca 15 min. Så ein runde med starsanSynes det er greit å vaske over alle deler før jeg tar det i bruk første gang.
Laget den. Gardena-hurtigkobling med 30cm slangstubb. og sort kobling til "UT" med en slangestubb.. satte de sammen. De passet nesten perfekt inni hverandre og skrudde det til med en slangeklemme. Har virket i 2 år.. (dvs ikke poppet fra hverandre)Hvilken overgang bruker du for å koble kran til fat? Hvor får man kjøpt noe det?
Det er et tegn på at den linja ikke er helt tett. Ville den vært 100% tett ville ikke ølet krøpet den veien. Er det picnik-kran så bare koble den fra.
Hos meg popper det ut pittelitt øl i slangen når jeg kobler den på første gangen. Jeg mener at det lekker ikke av den grunn men jeg kjenner igjen de dere "littegranne øl med litt mellomrom" tingene. Om kranen lakk, vil du vel ha øl rundt/under der den henger ?Her kommer enda et newbie spørsmål fra meg: fatet har nå stått til karbonering i 3 dager. Ølslangen står koblet til og jeg ser at det nå enkelte steder har kommet inn litt øl i slangen uten at jeg har forsøkt meg på å sjenke øl. Er dette en naturlig konsekvens av at det står øl på fatet under trykk? Vi snakker ikke om store mengder i slangen.