Hurtigkobling til gass (co2)

Er det noen som vet hvor jeg kan få enkle billige hurtigkoblinger som jeg kan tre på 6mm ID slanger?

Nå har jeg koblinger fra BT, men når de er koblet sammen så lekker det i koblingen. Har prøvd flere hunner og hanner men alle kombinasjoner lekker.
 
Kanskje på tinder er det flere matcher mellom hunner å hanner beklager måtte bare å beklager jeg ikke har noe forslag

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Kanskje på tinder er det flere matcher mellom hunner å hanner beklager måtte bare å beklager jeg ikke har noe forslag

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

På tinder tror jeg alle hanner lekker litt uansett.

Hadde håpet på et svar som ikke går ut på import forøvrig, må da finnes noe som er tett til en greit penge og enkelt å skaffe.
 
IMG_1873.JPG
Hvordan skal du bruke de? Skal de sjeldent tas fra hverandre? Isåfall er disse noe av det beste. Raufoss koblinger. De kan skrus fra hverandre med en skiftenøkkel og en liten rørtang.
 
Type sånn bare ikke T kan funke.IMG_1874.JPG
Jeg skal undersøke litt på jobb i morra. Er dimmen på slangen eksakt 6mm? Vet noen av disse slangene fra bryggeshappene har ymse toleranse på tykkelsen. Den ene jeg kjøpte var 5,9mm. Holdt tett når slangen var rett, men ved den minste bøy ble det lekk. Hvor mange trenger du evt?
 
Type sånn bare ikke T kan funke.Vis vedlegget 29182
Jeg skal undersøke litt på jobb i morra. Er dimmen på slangen eksakt 6mm? Vet noen av disse slangene fra bryggeshappene har ymse toleranse på tykkelsen. Den ene jeg kjøpte var 5,9mm. Holdt tett når slangen var rett, men ved den minste bøy ble det lekk. Hvor mange trenger du evt?

Jeg har ikke målt, men den "skal" være 6mm. Men sånn sett så føler jeg meg tryggere på nippel, for da kan jeg varme opp slangen og "tilpasse" til nippelen".
 
Hvis du snakker med en butikk som selger sveise apperat og tilbehør. De har små hurtig koblinger som brukes til dekkgass. Har disse selv.
fungerer utmerket ingen lekkasje.
 
Hold oss oppdatert. Kjøpte noe på Jula, men der tok jeg en test ved å trykksette og holde under vann. Da så jeg at det dukket opp en boble i ny og ne.. Torde ikke bruke det i frykt for å bli CO2-laus..
 
Angrer litt på at jeg kjøpte de billigste nå forsåvidt. Menmen. Er vel bare å fylle på mer gass til jeg finner noe som passer.

Myste forøvrig inni ene hurtigkoblingen jeg allerede har igår, og det er masse irr inni der. Må vel komme av tilbakeslag av øl tenker jeg. Er det noen om vet hva som fjerner dette dritet? Den koblingen har jo fosåvidt aldri vært helt tett, men kanskje jeg kan spare noen gram CO2 frem til jeg finner noe som funker.
 
Tilbake
Topp