Hvis dere er tre karer så kan jeg nesten garantere at dere raskt finner ut at 25 liters batcher blir litt lite.
Spesielt hvis dere er glad i øl, og det regner jeg med dere er ettersom dere skal begynne å brygge.
Et system som brygger 25 liter øl høres kanskje mye ut, men det går fort unna og passer best for en person.
Vi er to personer som har brygget med en BB30 siden februar i fjor. Har brygget 19 batcher på den tiden,
ca 440 liter eller 1320 flasker, og må hele tiden stå på for å unngå at lageret går tomt.
Det betyr selvsagt ikke at vi har drukket alt dette alene, men det går mye når familie samles, eller noen stikker innom.
Hjemmelaget øl er fine gaver også, så noe har gått der.
Vi planlegger nå en bryggemaraton med 7 batcher før påske fordi vi er så lei av å ha så lite på lager hele tiden.
Så jeg ville vurdert en BB60 når dere først skal investere. Et lite system er greit for å prøve ut oppskrifter, men det
kan dere gjøre på en BB60 også.
En annen fordel med BB60 er at dere kan brygge med mer malt enn de to systemene dere har sett på og dermed kan
brygge øl med høyere alkoholstyrke. Det kan jo tenkes dere får lyst til å brygge en Imperial stout eller en kraftig IPA en gang.