1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Hva fikk du i posten i dag?

En tråd i 'Bilder, video og øvrige media' startet av Anders-, 21 Mar 2018.

1. Kloakk

Kloakk
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Mange takk Mange takk @Marius K. @loebrygg @-Tormod-

Tok noen av dere kranen fra hverandre når dere vasket den?

2. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Papirtesten er fin.

3. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Kan ikke huske at jeg gjorde noe spesielt, nei - jeg gjorde altså det samme som deg, tror jeg.

4. Kloakk

Kloakk
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

5. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Finn Berger skrev:
    Kan ikke huske at jeg gjorde noe spesielt, nei - jeg gjorde altså det samme som deg, tror jeg.
    Finn Berger skrev:
    Det var mye lys olje inni kranen, skal kranen smøres med noe før jeg setter den sammen igjen? Finner ikke tråden for dumme spørsmål, så drister meg til å spørre her

Der kan man se. Dette var jo ei stund sida:rolleyes:.

6. Nordlands

Nordlands
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Trodde Scandinavianbrew var importør av SS brewtech i Norge, er det ikke da merkelig at de hadde kjelen på lager når BS samtidig sier den var utsolgt hos leverandør? Eller kjører de separate lager på det de selger selv og det som går til forhandlerne?

Har også sett på den kjelen som optimal for bruk på separat 2 kW kokeplate, men prøver å vente på et tilbud eller i hvert fall til jeg får spiralkjøleren jeg har bestilt fra Aliexpress. Ang. vasking og passifisering er det vel tilsvarende som for SS brew bucket, der leste jeg meg fram til at vasking med zalo og myk svamp fikk være bra nok (passerte papir testen @-Tormod- nevner), og passifisering med sterk craft-san blanding.

7. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Slett ikke uvanlig at bryggebutikkene handler fra distributør i naboland hvis det er noe å spare på det. Vet ikke om det gjelder SS brewtech.

8. Kloakk

Kloakk
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Den tanken slo meg også, men etter 1 måned med frem og tilbake med BS følte jeg meg som et gnagsår og orket ikke ta den diskusjonen, jeg spurte han ene på BS, men han husket ikke navnet på leverandøren.

Det jeg vet er at inne på Scandinavian Brew sine sider er BS oppført som salgssted.

Screenshot_20200522_210304_com.android.chrome.jpg

Det var nettopp det jeg gjorde etter at flere her inne anbefalte zalo og myk svamp, tatt papirtesten og det ser meget bra ut, det eneste jeg lurer på nå er om kranen skal smøres med noe på enkelte steder eller om det bare er å skru den sammen?

Til passifisering anbefaler ss også starsan, og det har jeg jo alltid så følger bruksanvisningen der, men deilig å slippe å kjøpe enda et vaskemiddel når zalo og vann gjorde susen :)

Når krana er på plass gjenstår det bare en test med kun vann og se om induksjonstoppen til IKEA gjør jobben, men regner med det.

Marius K. liker dette.
  9. Kloakk

Kloakk
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Var innom BS i dag å plukket opp noe nips, blant annet enn nippel til kuleventil, da spurte han på BS hvor jeg hadde fått tak i kjelen, svarte Scandinavian Brew og han ble litt overrasket og kunne bekrefte at det var der CraftCo(BS) fikk ss brew tech varene sine fra, så da vet man det. Han hadde ikke peiling på hvorfor de ikke kunne ta den inn før tidligst 2.Juni som var det lageret hadde gitt han beskjed om.

#689 Kloakk, 23 Mai 2020 kl 15:08
    Sist redigert: 23 Mai 2020 kl 16:44
    Nordlands liker dette.

Del denne siden