Hva fikk du i posten i dag?

IMG_6295.jpg


Malt, humle og gjær.
Et nytt glass til samlingen.
3 Lp plater.

Fornøyd!
 
Pakke fra Brewshop så nu er neste plan klar uten sodastrimflaska
 

Vedlegg

  • 20180502_185634.jpg
    20180502_185634.jpg
    335,9 KB · Sett: 82
  • 20180502_185640.jpg
    20180502_185640.jpg
    365 KB · Sett: 83
Sist redigert:
Det første du bør gjøre er å sjekke om brix-skalaen samsvarer med SG-skalaen.
Har null peiling på det der. Får prøve å sette meg inn i hvordan det skal brukes.
Dårlig med bruksanvisning. Sikkert like greit da jeg er elendig på å lese kinesisk.
 
Har null peiling på det der. Får prøve å sette meg inn i hvordan det skal brukes.
Dårlig med bruksanvisning. Sikkert like greit da jeg er elendig på å lese kinesisk.

Snart så er vel kinesisk valgfag på barneskolen. Men bare finn et skjema og finn ut hvor mye x Brix skal være i SG, og se om det stemmer.
 
Hos meg så stemmer det. Tror det var det andre eller tredje refraktometeret mitt. Stemmer det ikke må man finne ut hvilken skala som stemmer.
Det har jeg ikke sjekka på mitt, men sg-skalaen stemmer ihvertfall godt overens med hydrometeret, så det får være greit.

I dag fikk jeg to STC-1000 i posten. Veit ikke hvilken modell, men uansett kjekt å ha.
 
Det har jeg ikke sjekka på mitt, men sg-skalaen stemmer ihvertfall godt overens med hydrometeret, så det får være greit.

I dag fikk jeg to STC-1000 i posten. Veit ikke hvilken modell, men uansett kjekt å ha.

Du må over 1.060 før dem begynner å bli unøyaktige. Sjekk hele veien opp.
 
Dagens fangst fra Ali, 3500w 2" tri clamp varmeelement fra Denord, blankt og fint som bare det og et stegbor på 60mm stoort usikker på om det går greit å ta 45mm hull i en 75 liters SS Brewtech kjele med denne.
Noen som har erfaring med så stort stegbor?

Denord.jpg
 
Tilbake
Topp