Hva fikk du i posten i dag?

En gass inn til ball lock i rustfri. Fordi det høyden i kjøleskapet er litt for liten til at jeg får koblet på gass inn. Denne har en annen vinkel som jeg håper vil gi meg noen mm ekstra.
Det andre er en pose med filter som jeg skal, eh... Pokker, har glemt hva jeg tenkte å bruke de til. Har sikkert sett det innpå en post her på forumet. Enda bra jeg har kjøpt 3 poser med de. :confused:20181012_223034.jpg
 
En gass inn til ball lock i rustfri. Fordi det høyden i kjøleskapet er litt for liten til at jeg får koblet på gass inn. Denne har en annen vinkel som jeg håper vil gi meg noen mm ekstra.
Det andre er en pose med filter som jeg skal, eh... Pokker, har glemt hva jeg tenkte å bruke de til. Har sikkert sett det innpå en post her på forumet. Enda bra jeg har kjøpt 3 poser med de. :confused:Vis vedlegget 38749
Hehe.. Vi er flere her med slike filter liggende:D
 
Hentet denne på posten i dag. Nå gleder jeg meg faktisk litt til neste fat og flaskevasking.
b75b055421012bc47d6525a9706afd58.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Den følelsen er alltid starten på et fatinnkjøp :)

Jammen - jeg kan ikke kjøpe fat for 25 000:(. Og ikke er det mulig å holde dem nedkjølt, heller, Så det er ingen løsning for meg, egentlig.

Jeg har faktisk et par fat, og tenker å bruke dem til pils og helles og sånt når vintersesongen kommer i gang - sånn omtrent rundt nyttårshopprennet i Garmisch-Partenkirchen.
 
Kjøp 5 fat. Dette er nesten 100L. Ved én gangs bruk, har du spart deg for vasking av 300 flasker.
Bruker du dem i overkant av tre ganger per år, har du kuttet vasking av 1000 flasker.
Med en slik reduksjon, vil resterende flaskevasking være overkommelig, for vi vet vel begge at du aldri helt vil slutte med flasker til familie og venner :)
 
Kjøp 5 fat. Dette er nesten 100L. Ved én gangs bruk, har du spart deg for vasking av 300 flasker.
Bruker du dem i overkant av tre ganger per år, har du kuttet vasking av 1000 flasker.
Med en slik reduksjon, vil resterende flaskevasking være overkommelig, for vi vet vel begge at du aldri helt vil slutte med flasker til familie og venner :)

Med @Finns omfattende brygging tør jeg ikke tenke på hvor mange timer med flaskevask det har medført! :)
 
Kjøp 5 fat. Dette er nesten 100L. Ved én gangs bruk, har du spart deg for vasking av 300 flasker.
Bruker du dem i overkant av tre ganger per år, har du kuttet vasking av 1000 flasker.
Med en slik reduksjon, vil resterende flaskevasking være overkommelig, for vi vet vel begge at du aldri helt vil slutte med flasker til familie og venner :)

Da har jeg redusert flaskevaskbehovet til 3500:p.

Vi drikker jo en rimelig del av ølet her hjemme, og de flaskene vasker jeg etter hvert, slik at det ikke blir så merkbart. Da er det bare å gi dem et bad i starsan før jeg bruker dem. Problemet er de jeg får i retur, og som jeg ikke tør annet enn vaske, sjøl om de skulle se fine ut. (Og det gjør de jo ikke alltid, heller:).)
 
Tilbake
Topp