Hva fikk du i posten i dag?

Hehe, den der ser da mistenkelig ut som en DigiBoil? Mulig å kjøpe bare lokket?
Har forresten fermentert i DigiBoilen min enpar ganger .... men bare i 48 timer :)
Hehe ja den er veldig lik - men den har konisk bunn og den kan tappes nesten helt av. I tillegg er det et poeng at varmeelement bare er 35 W og ikke 500 W dersom man vil holde varmenivået jevnt
 
Hehe, den der ser da mistenkelig ut som en DigiBoil? Mulig å kjøpe bare lokket?
Har forresten fermentert i DigiBoilen min enpar ganger .... men bare i 48 timer :)
Du får jo metall-lokk med hull og silikonpakning til begge digiboil-størrelsene så med en vinballongplugg til gjærlåsen har du det... litt verre å få tak i effektbrems til varmeelementet ;)
 
med PID så går det fint ;)

Jeg kjelesurner i en 40L kjele med 2600W element i bunn
Hmm, jeg har en eldgammel sous-vide PID boks, men er usikker på hvordan den funker. Mener du at en PID (normalt sett) reduserer watt når den er koblet direkte på varmeelementet? I så fall trenger jeg bare å rigge inn en ekstra kontakt og bryter, så PIDen kan kobles på kjelen. Hadde vært kult på prøvd.
 
Hmm, jeg har en eldgammel sous-vide PID boks, men er usikker på hvordan den funker. Mener du at en PID (normalt sett) reduserer watt når den er koblet direkte på varmeelementet? I så fall trenger jeg bare å rigge inn en ekstra kontakt og bryter, så PIDen kan kobles på kjelen. Hadde vært kult på prøvd.
Det er akkurat det en PID gjør... Der en termostatstyring er en av/på-løsning(Full Gass/Null Gass) gir en PID gradvis gass. Har du en liggende er det jo bare å prøve. Fikk en gammel BB30 en gang som ble en helt annen maskin når jeg installerte en Sestos PID.
 
Det er akkurat det en PID gjør... Der en termostatstyring er en av/på-løsning(Full Gass/Null Gass) gir en PID gradvis gass. Har du en liggende er det jo bare å prøve. Fikk en gammel BB30 en gang som ble en helt annen maskin når jeg installerte en Sestos PID.
Plugget du BB30’n rett i PID’en, (støpselet), eller måtte du jereyrigge den rett på elementet?
 
Tilbake
Topp