Hva fikk du i posten i dag?

Veldig fornøyd med min (truffet alle tallene siden jeg begynte med den), men fant ut at jeg måtte stille større åpning enn hva bruksanvisningen sa, og hastighet ned på 3.5.
Så bra :)
Jeg brygger biab så tenkte å begynne med 4 på åpning og hastighet 4 og se hvordan det går. Har blitt litt lei av forskjellig knusing fra butikkene så var på tide med egen mølle :)
 
Men i all verden? Skulle tilsette gjæra i starteren og forberede meg på å helle den oppi. Der kom det ingenting!
Jeg måtte klemme den ut. Den hadde konsistens som en gele... Best før dato August.
Er det slik den skal være?
Har et bilde fra starteren som viser klumper. Skulle hatt bilder fra da jeg klemte ut gjæren, men mobilen lå i etasjen over :-( . IMG_20220513_191936995-picsay.jpg
 
Men i all verden? Skulle tilsette gjæra i starteren og forberede meg på å helle den oppi. Der kom det ingenting!
Jeg måtte klemme den ut. Den hadde konsistens som en gele... Best før dato August.
Er det slik den skal være?
Har et bilde fra starteren som viser klumper. Skulle hatt bilder fra da jeg klemte ut gjæren, men mobilen lå i etasjen over :-( . Vis vedlegget 56942
007? Noen av de engelske blir nesten som Idun blå.
 
007 ja. Glemte å skrive det. Jeg klemte godt på pakken før jeg åpnet. Det var null veske inni der. Hadde ikke hjulpet å riste.
Men kanskje det er normalt med 007.
 
Ikke akkurat posten. Hentet et all-in-one system.

Det er i praksis kun et glykolkjølt gjæringskar med et tappetårn koblet på, har heldigvis betalt deretter :)
For nyprisen på dette er helt hinsides all fornuft, selv ikke fullt automatisert med mulighet for malt-brygging ville den vært verd noe i nærheten.

Blir vel brukt til cider, litt ekstrakt og muligens som gjæringstank for vanlig brygg.
 

Vedlegg

  • nytt.jpg
    nytt.jpg
    1 MB · Sett: 46
Tilbake
Topp