Hva fikk du i posten i dag?

Ja, jeg sliter med at bryggedagene blir for slitsomme, så jeg må gjøre det jeg kan for å lette på det. Det var -15% på så mye hos Ølbrygging, så da dro jeg kortet.

Prøver meg i samme slengen også på en dampkondensator(?) i håp om å kunne brygge inne og dermed gjøre unna hele seansen i samme rom. Et lite rom, men dog :)
Dampkondensator'n høres ut som et skikkelig sjakktrekk. Jeg hadde ikke fiksa å vært henvist til utendørs brygging.

• Like
Reaksjoner: Ove
Dampkondensator virker, den. Du må nok regulere ned kokeeffekten. Har du svakt trykk i vannkrana må du kanskje bytte dyse til en mindre. Det er litt prøve seg fram, det der.

Ja, har prøvd å lese meg litt opp. Ser ut som 50% kokeeffekt og det samme med mengden som forsvinner i boil off?
Trykket i kranen (i utslagsvasken på vaskerommet) oppleves kraftig nok

Dampkondensator'n høres ut som et skikkelig sjakktrekk. Jeg hadde ikke fiksa å vært henvist til utendørs brygging.
Jeg har ikke problemer med å være ute. Det er ikke helt ute heller. Jeg står på en innglasset veranda med skyvedører, så er spart for det værste været. Problemet er all trakkingen inn og ut, og å bære alt med seg inn til vaskerommet for å få tilgang til vann. Det blir mye baksing

Jeg har ikke problemer med å være ute. Det er ikke helt ute heller. Jeg står på en innglasset veranda med skyvedører, så er spart for det værste været. Problemet er all trakkingen inn og ut, og å bære alt med seg inn til vaskerommet for å få tilgang til vann. Det blir mye baksing
Jeg holder meg inne, men mesker på badet og koker på kjøkkenet, så jeg står jo ikke så mye stille, nei. Tenker en skritteller hadde gitt meg et greit alibi:). Men jeg setter stor pris på å kunne brygge i den vanlige oppholdssonen. Drikke kaffe innimellom, kikke litt i avisen osv..Veksle ett og annet ord med Lyset.

Jeg brygger minst 19 av de 20 øla jeg brygger i året ute på terassen. Herlig med frisk luft. Er det kaldt, for kraftig snøvær og jeg må brygge prøver jeg dampkondensatoren inne. Ikke like morsomt.
Men du har gjerne tilgang på vann og alskens der ute.
Fylle vann på kjøkkenet, meske og koke på terrassen, kjøle og overføre til gjæringskar på vaskerommet. Gjentar at det blir jækli masete :)

Tilbake
Topp