Hvilke produkter har Kegland kopiert?

Har sett det nevnt noen ganger at Kegland kopierer andre produkter.

Jeg har fått med meg mottrykksfylleren som ligner mistenkelig mye på den fra Tapcooler og et flytende hydrometer likt Tilt, men hvilke andre produkter har de kopiert?
 
Marks keg washer - bucket blaster
Fermentasaurus - Fermzilla
Grainfathers meskespade
SS Brewtech sin Brew Bucket
Keg king sine kegeratorer

sikkert en del mer også
 
Blichmann beer gun
Ventmatic kraner
Perlick flow control (men det ble dyrt for dem)
 
DuoTight koblingene er en blåkopi av John Guest. Er ikke det også et Kegland produkt?
Nesten blåkopi, duotight er med doble oringer, fordi det skal være bedre mtp lekkasjer.. Jeg har aldri hatt lekkasje i JG-koblingene mine hvor det har vært brukt riktig diameter slange. Kanskje de har doble o-ringer fordi toleransene deres under produksjon er høyere (mer sloppy fabrikering), eller som en salgsgimmick.. JG er brukt så og si "overalt", i industrien og.
 
John guest (og DM Fit) har koblinger med doble o ringer. Tror disse er beregnet for metallrør. Tror den delen med tenner er litt forskjellig på de med 2 o ringer.

Kanskje Duotight har doble o ringer på alle koblingene for at de skal være kompitable med metall deler som for eksempel nippelen på en shank de selger. Kanskje Miguel er inne på noe med toleransene. Her må noen gjøre som Gilette og lage en med 3 oringer for enda bedre tetting.
 
John guest (og DM Fit) har koblinger med doble o ringer. Tror disse er beregnet for metallrør. Tror den delen med tenner er litt forskjellig på de med 2 o ringer.

Kanskje Duotight har doble o ringer på alle koblingene for at de skal være kompitable med metall deler som for eksempel nippelen på en shank de selger. Kanskje Miguel er inne på noe med toleransene. Her må noen gjøre som Gilette og lage en med 3 oringer for enda bedre tetting.
Er JG doble? Nå har jeg ikke noen igjen så får ikke sett selv, men mente at de "vanlige" JG brukt til f.eks fat hos hjemmebryggere var bare en enkel O-ring der hvor man stakk inn slangen?
 
Jeg klarer ikke bestemme meg for hvor frekt det egentlig er. Er det bare et symptom på det globale frie markedet, eller er det helt for jævlig frekt? Begge deler kan være sant.
 
Så markedstrategien til Kegland er å ta eksisterende produkter, endre navn for å så selge under sine merkenavn?
Ja, det har tydeligsvis vært strategien. Det begynte vel med at de tok med seg Fermentasurus-designet fra sin tidligere arbeidsgiver KegKing, tror jeg.
 
Enig i at det ser ut som de har kopiert mye, men de har vel også kommet med en del nye ting i tillegg som f.eks. digitale trykkmålere, nytt design på ball-locks av det de har gjort i det siste?
 
Enig i at det ser ut som de har kopiert mye, men de har vel også kommet med en del nye ting i tillegg som f.eks. digitale trykkmålere, nytt design på ball-locks av det de har gjort i det siste?
Visst har de det, og hva gjæra angår, så er det vel akkurat det samme Fermentis gjorde i sin tid. Syns ikke AUS-05 er et verre eller bedre navn enn f.eks Crossmyloof som har kalt et par av sine gjærtyper "four" og "five", alle skjønner tegninga.

"Hatet" mot kegland er vel hvor store de har blitt.. Menmen, sånn er det vel å delta i den økonomiske verden generelt, spis eller bli spist...
 
Ja, det har tydeligsvis vært strategien. Det begynte vel med at de tok med seg Fermentasurus-designet fra sin tidligere arbeidsgiver KegKing, tror jeg.
Nja.

Kee Doery, dagens leder i KegLand, var også den som startet KegKing. På grunn av en konflikt sluttet han og flere andre og startet KegLand.

Kee hadde rettighetene til navnet Fermentasaurus og fortsatte å selge disse gjennom KegLand. Så vidt jeg vet er det ingen som har bestridt at de hadde rett til å selge Fermentasaurus. Men de laget raskt sitt eget design og skiftet navnet til Fermzilla.

For å komme inn på markedet (og konkurrere ut Keg King) kuttet de prisene kraftig på sine produkter. Det var svært lite populært blant bryggebutikkene som tapte mye av sin fortjeneste, og de fikk mye kritikk på grunn av dette.

Jeg klarer ikke bestemme meg for hvor frekt det egentlig er. Er det bare et symptom på det globale frie markedet, eller er det helt for jævlig frekt? Begge deler kan være sant.

Det er vel ikke verre enn at WhiteLabs høster gjær fra all verdens bryggerier, dyrker opp og selger det som sitt eget produkt?
 
Det er vel ikke verre enn at WhiteLabs høster gjær fra all verdens bryggerier, dyrker opp og selger det som sitt eget produkt?
Så at de f.eks. har stjålet designet til @Oberstbräu er egentlig på linje med at allverdens gjærprodusenter har kommersialisert ølgjær? Det synes jeg faktisk er et hav av forskjell.
 
Tilbake
Topp