Kloakk
Norbrygg-medlem
Dette har kommet opp mange ganger etter jeg ble medlem på forumet og kegland annonserte vel nukatap fylleren for rundt 10 måneder siden. Hvorfor er dette en hjertesak for enkelte av medlemmene hær?Så at de f.eks. har stjålet designet til @Oberstbräu er egentlig på linje med at allverdens gjærprodusenter har kommersialisert ølgjær? Det synes jeg faktisk er et hav av forskjell.
Er det fordi den er norsk? Er det fordi noen av dere har bekjentskap med @Oberstbräu? Sånn helt først så kan jeg forstå frustrasjonen til @Oberstbräu, han hadde en genial idé og et genialt design, og da å skulle måtte være vitne til at noen sleipe åler bruker designet ditt og fyller egen lommebok er selvfølgelig kjedelig.
Men det er jo ikke hele bildet, regel nr. 1 når du har en ide er å holde den for deg selv til du har fått tak på en prototype for så å ta patent på det... Hvem eller hvorfor det ikke har blitt gjort i dette tilfellet skal jeg ikke spekulere i, men at kegland har(i ordets betydning) stjålet designet stemmer ikke.
Kegland har også vært helt åpen om at det ikke er deres design og at de vurderte å ha Tapcooler i sitt sortiment, men de likte ikke aluminumsdelen og ønsket litt andre komponenter og dermed valgte å lage sin egen.
Videre så syns jeg det kan være lurt å se dette for hva det er, det er et pengespill. Og først og fremst et spill, det er fritt valg å delta i dette spillet og "spillereglene", om enn hvor diffuse, er tilgjengelig for alle å lese. Så kan man selvfølgelig hate spillet, men ikke rett det hatet mot spilleren.
Sist redigert: