Den var rimelig drøy, men ait, jeg kan være med, litt til. Som jeg skrev, jeg ville kanskje ikke kjøpt noen av delene om nukatapen kostet det samme som tapcooleren, vet du hvorfor? Jeg har minstetrygd, 2 barn, huslån, billån og andre vanlige utgifter som alle andre.
Jeg har rett å slett ikke råd til å alltid gjøre det etiske riktige valget, nå skal det sies at jeg sikkert ikke har det etiske kompasset til flertallet i utgangspunktet, men det er en annen diskusjon.
Men jeg kjøpte ikke nukatap fordi den var billigst, jeg kjøpte den fordi jeg tror den er bedre. Jeg vil ikke ha skrukoblinger, jeg vil ha karboneringskorker, det er enkelt, og med en pumpekanne gjør det renhold mye enklere, for meg. For det er såklart det det handler om, meg og mine preferanser. Så kan hvem som helst gjerne fortelle meg at det er egoistisk, men som jeg nevnte tidligere, jeg tror ikke på altruisme, jeg tror ikke på en uselvisk handling. Det er også en diskusjon jeg gjerne tar, men da gjerne uten personangrep og heller en mer analytisk fremtoning til temaet.
Og det er også veldig hyggelig av deg å tro at jeg har så stor innflytelse på produktutvikling som du insinuerer, men her er jeg rett å slett ikke enig med deg.
Jeg har brukt en hjemmelaget mottrykksfyller i et par år nå, den har fungert helt ok, men jeg ønsket å kunne dytte litt CO2 inn i flasken... Om jeg hadde beholdt den løsningen, eller fått et hjerteinfarkt før jeg kjøpte en nukatap så velger jeg faktisk å tro at det hadde spilt liten rolle...
Er det noen av dere som er medlem i keglands support gruppe på Facebook? De aller fleste både ser og anerkjenner at kegland kopierer og utvikler sine egne produkter basert på allerede eksisterende produkter, de aller fleste gir bangen og er glad for å få et tilsvarende eller bedre produkt for en lavere pris... Jeg er ikke vekta som tipper skalaen.
Og for å svare med samme mynt, siden det er der vi er nå, der du sitter i din skinnhellighet å dytter meninger, etikk og moraler på meg uten å kjenne meg, er det en fairphone du har i handa di? Stålet du brygger på er vel ikke fra Kina er det? Hva med buksene dine, H&M, dressmann, cubus?
Nei beklager å måtte si det, for jeg vet jo ikke, men den moralen og etikken du pålegger meg rundt mitt kjøp av nukatapen, kjøper jeg rett å slett ikke. Verden er blitt en stygg plass og jeg tror ikke det er mulig å leve 100% etisk når man ikke kan oppdrive informasjonen om ethvert produkt man kjøper og pengene ikke strekker til..
Jeg mente aldri å lage noe baluba, jeg ville bare påpeke at det er ikke kegland det er noe galt med, skal de overleve i den kyniske verden vi lever i er det en nødvendighet, at verden og mennesker generelt er kynisk er selvfølgelig like trist for meg som for de fleste, men det er nå altså der vi er, kanskje har dere troa på en bedre verden, men da foreslår jeg å lese en historiebok og ta en titt i speilet
Og tro meg eller ei, det sier jeg med kjærlighet.