Brynsj
Norbrygg-medlem
Er også fornøyd med min MattMill Master, kjøpt fra Braupartner.de. Den har litt mindre valser enn Kompakt, men er da enklere å dra rundt, den har også kulelager, rustfri trakt og stegvis åpning - standard 0,9-1,1-1,3-1,45-1,6 mm, men ved å snu den justerbare valsen 180 grader har jeg 0,6-0,85-1,05-1,3-1,6 mm som dekker alle mine behov.Matt Mill Kompakt er temmelig bra. Tysk kvalitet. Men tror ikke det er salg fra Norge. Jeg var heldig som fikk kjøpt brukt.
Ja, den er et godt valg. Null problemer med å få den til å "ta", og det er - som sagt over her - veldig lett å stille mellomrommet mellom valsene på den. Fin knus. Og den tåler at du kondisjonerer (fukter) maltet.Etter 50+ batcher med en billig kinamølle så har jeg nå bestilt meg Rollers Crush med 7kg trakt, det ser ut for at de fleste her er fornøyd med den?
Nei, det var ikke meg. Kjøpte brukt av en annen. God mølle. MattMill Kompakt.@john petter
Var det du som kjøpte min Kompakt?
Uten å ha brukt den selv, så vil jeg tro at den er veldig fin? Store valser, det var derfor jeg kjøpte den, med muligens med lavere kapasitet enn en bredvalset mølle. Lavere overflatehastighet på valsene kombinert med større diameter = flere hele skall men godt knust innmat.
hvor kjøpte du den ?Etter 50+ batcher med en billig kinamølle så har jeg nå bestilt meg Rollers Crush med 7kg trakt, det ser ut for at de fleste her er fornøyd med den?
Sjekk innlegg nr 16 på første sida.hvor kjøpte du den ?
Helt enig. Det er gått en god del sekker gjennom kverna mi nå, har hatt den i fire år. #64 var første batch den ble brukt, nå står telleren på #187. Med et snitt på 13-14 kilo pr brygg så er jeg nok over 1.5 tonn. Fungerer akkurat som ny fremdeles.Jeg kan sjølsagt ikke si noe om hvorvidt denne er bedre enn andre - som jeg ikke har prøvd - men den er i alle fall ei mølle jeg ikke har noen kvaler med å anbefale.
Grain Gorilla, noen komentarer på den ?
Har ikke så mange andre å sammenligne med, men har funka helt fint for meg i et pa
Har ikke så mange andre å sammenligne med, men har funka helt fint for meg i et par år
Er vel den rimligste, 2 valser https://www.bryggselv.no/brewferm/400369/grain-gorilla-maltmølle-komplett-maltmølle
Funker fortsatt som den skal og ingen slitasjer så vidt jeg kan se. Kværner riktignok for hånd hvis det skulle ha betydning
Har nok gått igjennom 10 kg malt i måneden de to siste åra