Hvor er det blitt av "edit"- knappen?

Beant

Norbrygg-medlem
Hvor er det blitt av "edit"- knappen?

Driver dere med noe vedlikehold, eller er jeg blitt svaksynt?  :jaha:
 
Det er vel neppe viljen det står på, snarere kapasiteten. Det er for få folk som egentlig trår til for Norbrygg, og for mye arbeid på de som faktisk gjør noe. Som det er etterlyst i flere andre tråder også: IT-komiteen trenger flere folk som kan ta seg tid til å jobbe litt for Norbrygg og fellesskapet.

For ordens skyld: Jeg har i alle fall edit-knapp på Tapatalk nå.

Edit: Og jaggu er den ikke tilbake på nettet også! ;D
 
Det burde vel ikke være noe problem med flere IT-folk, når de EDB-kyndige er så mange at de arrangerer sitt eget heimebryggerarrangement?
 
Gahr skrev:
Det er vel neppe viljen det står på, snarere kapasiteten. Det er for få folk som egentlig trår til for Norbrygg, og for mye arbeid på de som faktisk gjør noe. Som det er etterlyst i flere andre tråder også: IT-komiteen trenger flere folk som kan ta seg tid til å jobbe litt for Norbrygg og fellesskapet.

For ordens skyld: Jeg har i alle fall edit-knapp på Tapatalk nå.

Edit: Og jaggu er den ikke tilbake på nettet også! ;D

:)
 
Brastad skrev:
Det burde vel ikke være noe problem med flere IT-folk, når de EDB-kyndige er så mange at de arrangerer sitt eget heimebryggerarrangement?

Den satt tenker jeg, og ber samtidig om unnskyldning hvis den sårer noen.
 
Hmmm den har vel ikke kommet tilbake?  Den er hvertfall ikke synlig for meg i dette øyeblikk på pc'n.
 
Den er fjernet med vilje.

Vi har jobbet litt med regelverket på forumet i det siste, helt fra hvordan kommersielle aktører kan bruke forumet til hvordan brukerbetingelsene for å poste bilder bør være. Som en del av det, ble noen innstillinger på forumet endret litt. Den viktigste endringa var at edit-knappen forsvinner et døgn etter at man har postet noe.

Bakgrunnen for endringa er basert på erfaringer fra andre forum, som er litt travlere og med litt høyere temperatur enn vårt. Målet er å hindre to ting:
  • At man i en debatt går tilbake og endrer sine tidligere standpunkter. Det er ødeleggende for diskusjonen at innlegg det er svart på, redigeres slik at innholdet endrer mening og diskusjonen blir vanskelig å gå tilbake til. Sier man noe, må man stå for det også i ettertid.
  • Poster editeres i stedet for at man legger til et svar. Det gjør det vanskelig å følge med hva som skjer på forumet, når trafikken øker.

Mange andre forum, har tidsbegrensninger på 2 til 30 minutter for å endre skrivefeil. Vi la inn et døgn.
 
Enig i siste utsagn. Kan ikke se at det har vært noen store problemer her. Forstår argumentasjonen deres basert på erfaringer fra andre forum, men har ikke selv sett dette her. Går ut fra det ligger i retningslinjene begrensninger i bruken av "edit". Hvis folk forbryter seg mot det burde det heller iverksettes straff/advarsler mot disse enn å "straffe" alle.

Og så det faktum at den har forsvunnet helt...  :jaha:
 
+1 til siste talere.

men wå lenge ikke folk har noe imot dif skrifefeil et døgns tid så  gåår det sikkert brra dette,
 
;D

Man skulle vel kunne redigere innen 24t fra innlegget ble publisert, og ikke etter 24t.

Et døgn med redigeringsmulighet er egentlig helt ok synes jeg. Det pleier bare å ta et par minutter å fikse linker, skrivefeil osv. uansett :)
 
Tilbake
Topp