Hvordan bli medlem?

Nei virket ikke fikk denne meldingen: Emnet eller forumet du leter etter er enten borte eller du har ikke tilgang til det.

Tungvint.
 
slope skrev:
Får jeg passord og det som behøves for medlemsdelen  på epost når det er klart eller hvordan foregår det?

Forskjellen vil ligge i at du underforumet som det linkes til (Det lille ekstra (for medlemmer i Norbrygg), dukker opp under under Ølbrygging på forsiden av forumet), samtidig som det dukker opp "Medlem i Norbrygg" på brukeren din.
 
Er det bare en mann hos dere som kan fikse tilgang eller er det noe som feks du kan gjøre siden du er med i styret til norbrygg?
 
slope skrev:
Er det bare en mann hos dere som kan fikse tilgang eller er det noe som feks du kan gjøre siden du er med i styret til norbrygg?

Jeg vet dessverre ikke hvem i tillegg til Gahr (som returnerer fra ølfestival i London i kveld) som har tilgang til dette, selv har jeg ikke.
Det har nok vært litt feriemodus på flere kanter, håper du er på plass i løpet av morgendagen. Bare kontakt meg direkte om du lurer på noe som ligger på medlemsseksjonen eller liknende.
 
Nei vet ikke eksakt hva jeg leter etter. Det er mer det at jeg forsøker å lese meg opp så godt jeg kan før jeg skal til med første brygg.
Det er mye som skal læres. Behandling av gjær, beste måte å meske på, fast temp på mesk eller trinnvis mesk. Gjæring, temperatur for forskjellig brygg og gjærsorter. Hel haug som må læres.
Satser på å få brygget 3-5 forskjellige brygg mens jeg har ferie så da er det best å ha teorien på plass til brygging starter.
 
slope skrev:
Nei vet ikke eksakt hva jeg leter etter. Det er mer det at jeg forsøker å lese meg opp så godt jeg kan før jeg skal til med første brygg.
Det er mye som skal læres. Behandling av gjær, beste måte å meske på, fast temp på mesk eller trinnvis mesk. Gjæring, temperatur for forskjellig brygg og gjærsorter. Hel haug som må læres.
Satser på å få brygget 3-5 forskjellige brygg mens jeg har ferie så da er det best å ha teorien på plass til brygging starter.

Det beste tipset er å gjøre det så enkelt så mulig.
Jeg sender deg en PM basert på temaene du nevner.
 
Puuhhh. Nå er det straks overload i toppen. Det var så mange artikler i medlemsforumet at jeg er helt matt nå etter å ha skumlest alle.
Dette må fordøyes. Her var det mye å lære. Den avisen så jo og riktig fin ut, er det slutt på den?
 
Høres ut som du er ivrig nok ihvertfall. :laugh:
Etter litt brygging og resultater, er det kanskje lettere å vite hva en ser best bruk for og ikke.
Hvilken avis sikter du til?
 
slope skrev:
Puuhhh. Nå er det straks overload i toppen. Det var så mange artikler i medlemsforumet at jeg er helt matt nå etter å ha skumlest alle.
Dette må fordøyes. Her var det mye å lære. Den avisen så jo og riktig fin ut, er det slutt på den?

Ta en ting av gangen.. Det kan være en ulempe om du har tenkt å starte med våtgjær, gjærstarter, allgrain, perfekt gjærtemperaturkontroll, og whatnot..

Kok maltekstrakt først og humle dette, og bruk tørrgjær, så lærer du deg de basics, samt renhold etc, når du har kontroll på dette så kan du utvide..
På den måten lærer du progressivt, du kjøper utstyr etter som behovet melder seg (dumt å måtte kjøpe alt med engang..)
Finn deg også noen bryggekompiser om du har slike i nærheten, lære av andre er uvurdelig.
 
Tror selve bryggingen skal gå fint. Har 20L speidel som sikrer riktig temp. Renhold skal skje via vasking i lut og starsan.
Så hopper rett på all grain med en gang og skal forsøke å få til 3-5 brygg denne uken. Nå blir det jo prøvekjøring av utstyr og oppskrifter så får jeg heller prøve å skrive ned en god oversikt over prosessen slik at jeg kan gjøre det samme eller gjøre kvalifiserte endringer om jeg senere skal brygge samme type. Eneste er at jeg skulle hatt flere fat så det blir nok mye flaskevask også. Ble mest sugen på å forsøke å brygge mild, stout og ipa, om jeg har tid skal jeg forsøke kølsch og apa.
 
slope skrev:
Tror selve bryggingen skal gå fint. Har 20L speidel som sikrer riktig temp. Renhold skal skje via vasking i lut og starsan.
Så hopper rett på all grain med en gang og skal forsøke å få til 3-5 brygg denne uken. Nå blir det jo prøvekjøring av utstyr og oppskrifter så får jeg heller prøve å skrive ned en god oversikt over prosessen slik at jeg kan gjøre det samme eller gjøre kvalifiserte endringer om jeg senere skal brygge samme type. Eneste er at jeg skulle hatt flere fat så det blir nok mye flaskevask også. Ble mest sugen på å forsøke å brygge mild, stout og IPA, om jeg har tid skal jeg forsøke kølsch og apa.

Aha, med speidel så er det jo bare å trykke på knappen, og du har ikke brygget enda?, fy på deg! :)
 
Er mest opptatt av å forstå kjemien bak brygging. Om jeg passer hygiene, riktig mengde gjær og temperatur under gjæring så kan tyskeren passe det praktiske.
Nå følger jeg bare oppskrifter fra andre helt uten egne tanker og meninger så kan jeg gjøre endringer senere om det er noe jeg ønsker å forandre når jeg skjønner hva jeg holder på med.
 
arve.thue skrev:
Da har jeg snakket med Paypal og vi kan få transaksjonskostnadene helt ned i 1,9% uten noen ekstra kostnader.
Årsaken til det er at de har egne vilkår for ideelle foretak. Jeg gå paypal org.nr til norbrygg slik at de kunne verifisere det jeg fortalte på telefon.

Før vi er sikret denne avtalen må en person med prokura registrere en paypal konto, det skal være en foretakskonto. Deretter trenger paypal ytterligere info før de innvilger laveste transaksjons-sats.
Dette må sendes til paypal:
  • Kopi av Foretaksattest fra brønnøysund med foretaksnr som bevis på at norbrygg er et ideelt foretak
  • Kopi av kontoutskrift fra norbryggs konto - må ikke være eldre enn 6 mndr

Nå er det egentlig ikke særlig mye jeg kan gjøre rundt denne saken akkurat nå. Nå må nesten en i styret ta ballen videre og gjøre de praktiske administrative oppgavene.
Når det kommer til implementering er også den biten forsåvidt enkel at en dere stoler på mtp server adgang enkelt kan fikse den biten om vedkomne har nogenlunde kjennskap til scripting. Dette for å få scriptet til å generere brukerkonto på norbrygg. Selve koden som håndterer dette limes enkelt inn på siden.

Kopi av mailen fra Paypal sendt på PM til Gahr og Lars.

Da gjennstår SMS biten for nye forumbrukere, og jeg har har sendt noen eposter på det også. Men iom at jeg ikke helt vet hvem som kan brukes til dette tar det nok noe lengre tid.
Venter på noen pm og eposter før jeg gjør noe, men mange har kanskje fulle dager etter ferien? Da er det ekstra godt å sitte med bena i sjøkanten og en deilig brown ale i hånden å vite at det er leeeenge ennå til ferien er over........... ;)  :skaal: :godtoel: :beershove:

Thank you very happy! Jeg har usannsynlig lite snøring på datadilldall, men håper hr. Formannen kan ordne biten med å koble forumskontoer opp mot innbetalinger. Det hadde spart meg for meget arbeid. Takk for hjelpen, dette bør vi ordne.
 
slope skrev:
Eneste er at jeg skulle hatt flere fat så det blir nok mye flaskevask også. .


Her er den elegante løsningen. Funker som bare rakkern.
Edit: http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,4858.0.html
 
@Bård: Flotte saker gjør ting enklere ja. Da er det bare å ta seg en tur på butikken å hente mer panteflasker.

@neslekkim: Blir nok ikke mer shopping nå på en stund for nå er kaffeboksen tømt.
 
Tilbake
Topp