Hvordan bli medlem?

Jeg anbefaler at styret tar de konstruktive innspillene ut av slopes tråd når de er samlet etter ferien, ser om noe av det som har blitt sagt her kan gi styret, våre leverandører og forumet selv en lettere dag. Trekke så på den ikke-øl-faglige kompetansen som tydelig finnes og se om det er noe som burde igangsettes.  :yes:
 
Roger skrev:
Jeg anbefaler at styret tar de konstruktive innspillene ut av slopes tråd når de er samlet etter ferien, ser om noe av det som har blitt sagt her kan gi styret, våre leverandører og forumet selv en lettere dag. Trekke så på den ikke-øl-faglige kompetansen som tydelig finnes og se om det er noe som burde igangsettes.   :yes:

Det skal vi absolutt gjøre. Fortsett gjerne å komme med konstruktive forslag, også til hvordan det kan gjennomføres i praksis (f.eks hvem kan gjøre det? hva koster det?). Et bedre system rundt dette, vil også kunne lette vårt arbeide.
 
Lars skrev:
Roger skrev:
Jeg anbefaler at styret tar de konstruktive innspillene ut av slopes tråd når de er samlet etter ferien, ser om noe av det som har blitt sagt her kan gi styret, våre leverandører og forumet selv en lettere dag. Trekke så på den ikke-øl-faglige kompetansen som tydelig finnes og se om det er noe som burde igangsettes.   :yes:

Det skal vi absolutt gjøre. Fortsett gjerne å komme med konstruktive forslag, også til hvordan det kan gjennomføres i praksis (f.eks hvem kan gjøre det? hva koster det?). Et bedre system rundt dette, vil også kunne lette vårt arbeide.

Og er det noen her som faktisk har erfaring med slikt, få de til å steppe opp.. Mye synsing ute å går når man sier at det er bare-bare å mekke.. :)
 
neslekkim skrev:
Lars skrev:
Roger skrev:
Jeg anbefaler at styret tar de konstruktive innspillene ut av slopes tråd når de er samlet etter ferien, ser om noe av det som har blitt sagt her kan gi styret, våre leverandører og forumet selv en lettere dag. Trekke så på den ikke-øl-faglige kompetansen som tydelig finnes og se om det er noe som burde igangsettes.   :yes:

Det skal vi absolutt gjøre. Fortsett gjerne å komme med konstruktive forslag, også til hvordan det kan gjennomføres i praksis (f.eks hvem kan gjøre det? hva koster det?). Et bedre system rundt dette, vil også kunne lette vårt arbeide.

Og er det noen her som faktisk har erfaring med slikt, få de til å steppe opp.. Mye synsing ute å går når man sier at det er bare-bare å mekke.. :)

Sendt mail til paypal så får vi se hva og evt hvilke kostnader som er forbundet med løsningen fra dem. I og med at all prosesseringen av kredittkortet skjer på paypals servere så krever løsningen ingenting fra norbrygg. Er kostnaden ok så er det bare å lime inn koden så er ting igang.
 
blir interesant å se hvordan paypal fungerer på slikt, kostnader og diverse.
Jeg har fått varierende meldinger fra de jeg har kjøpt forskjellig fra oppigjennom, der de sier at det er noen prosenter som går til paypal når man betaler, f.eks så skulle jeg kjøpe en vakumpakker fra tyskland, og selger sa at det var best å bruke IBAN istedet for paypal, for det kosta ca €40-50, noe jeg synes høres veldig merkelig ut.
 
Nå bør jeg vel ikke forskuttere svaret fra paypal men om tror det er slik at PP tar et par prosenter av transaksjonsbeløpet. Og stemmer det så er det noe ala
det samme som som om du har et kort-terminal i butikken din. Vel uansett ikke så mye å spekulere på, vi vet mer når paypal svarer.
 
arve.thue skrev:
Nå bør jeg vel ikke forskuttere svaret fra paypal men om tror det er slik at PP tar et par prosenter av transaksjonsbeløpet. Og stemmer det så er det noe ala
det samme som som om du har et kort-terminal i butikken din. Vel uansett ikke så mye å spekulere på, vi vet mer når paypal svarer.

Flott. Kan dette beløpet trekkes årlig? Jeg synes de skriver månedlig alle steder..
 
Paypal tar kr 2,80,- + 3,4%  pr transaksjon hvis du omsetter for 0-20.000,- pr mnd. Hvis du omsetter for 20.000 til 80.000 går prosenten ned til 2,9%. Den beste oppnåelige dealen er hvis du selger for 800.000 + pr mnd. da er prosenten 1,9% pr transaksjon. Gebyret på kr 2,80 endrer seg aldri. Pengene står på en amerikansk konto, som du kan overføre penger fra når du måtte ønske til en Norsk bankkonto gebyrfritt.

Men det er veldig "plug and play" og enkelt å sette opp, tipper det er veien å gå.
 
Lars skrev:
Flott. Kan dette beløpet trekkes årlig? Jeg synes de skriver månedlig alle steder..

Jada beløpet kan trekkes årlig. Admin setter selv kriteriene i adminpanelet på tilknyttet paypal konto som da vil være norbrygg's konto.
Det aller beste med paypal er jo at de har et script som automatisk generer brukernavn/passord når nye medlemmer betaler sitt abonnement. Dette scriptet gjør at ingen trenger å fikse dette manuelt.

Da gjenstår det egentlig bare å løse den biten for å håndtere nye forummedlemmer til det offentlige forumet, slik at den biten også er automatisert og styret kan bruke tiden på noe mer konstruktivt enn å gjøre manuelt dobbeltarbeid. Sjekker litt rundt for å se hva jeg finner her. Men en sms løsningen ville vært midt i blinken.
 
sms tjenestene disse har var enkle å bruke og rimelige i bruk: http://pswin.com/ Nå har jeg ikke testet dette siden 2003 ellernoe dog, men vil vel anta at det er noe i samme gata enda.
 
Da har jeg snakket med Paypal og vi kan få transaksjonskostnadene helt ned i 1,9% uten noen ekstra kostnader.
Årsaken til det er at de har egne vilkår for ideelle foretak. Jeg gå paypal org.nr til norbrygg slik at de kunne verifisere det jeg fortalte på telefon.

Før vi er sikret denne avtalen må en person med prokura registrere en paypal konto, det skal være en foretakskonto. Deretter trenger paypal ytterligere info før de innvilger laveste transaksjons-sats.
Dette må sendes til paypal:
  • Kopi av Foretaksattest fra brønnøysund med foretaksnr som bevis på at norbrygg er et ideelt foretak
  • Kopi av kontoutskrift fra norbryggs konto - må ikke være eldre enn 6 mndr

Nå er det egentlig ikke særlig mye jeg kan gjøre rundt denne saken akkurat nå. Nå må nesten en i styret ta ballen videre og gjøre de praktiske administrative oppgavene.
Når det kommer til implementering er også den biten forsåvidt enkel at en dere stoler på mtp server adgang enkelt kan fikse den biten om vedkomne har nogenlunde kjennskap til scripting. Dette for å få scriptet til å generere brukerkonto på norbrygg. Selve koden som håndterer dette limes enkelt inn på siden.

Kopi av mailen fra Paypal sendt på PM til Gahr og Lars.

Da gjennstår SMS biten for nye forumbrukere, og jeg har har sendt noen eposter på det også. Men iom at jeg ikke helt vet hvem som kan brukes til dette tar det nok noe lengre tid.
Venter på noen pm og eposter før jeg gjør noe, men mange har kanskje fulle dager etter ferien? Da er det ekstra godt å sitte med bena i sjøkanten og en deilig brown ale i hånden å vite at det er leeeenge ennå til ferien er over........... ;)  :skaal: :godtoel: :beershove:
 
Flott, takker!

Jeg skal sørge for at tråden blir utgangspunktet for en av sakene på neste styremøte (ikke avtalt tid).
 
Vel da har jeg meldt meg inn.
Ser det er rabatter også. Hvilke butikker/nettbutikker er det?
Hvor kjapt får jeg tilgang til den lukkede delen av forumet?
 
Du får tilgang relativt kjapt, jeg skal ikke garantere noe, men ville tippet i løpet av dagen.

Rabattordninger:
http://norbrygg.no/index.php/medlemskap/rabatter.
Bare opplys til butikkene på nett eller i butikk at du er medlem når du handler der.

Jeg håper denne rabattordningen også kan sees på i forbindelse med et eventuelt nytt registreringssystem,
slik at butikkene lettere kan få oversikt over de faktiske medlemmene. Samtidig vil det kanskje ikke være ønskelig å dele ut fullstendige medlemslister, men kanskje medlemsnummer eller liknende for verifisering(?).
 
Får jeg passord og det som behøves for medlemsdelen  på epost når det er klart eller hvordan foregår det?
 
Det dukker bare opp på lista over underforum forum når du er registrert. Så er bare å logge inn som vanlig for å få tilgang.
 
Finner ikke noe forum for betalende medlemmer jeg. Kan du poste en link kanskje? Om den linken virker så vet jeg jo om jeg har fått tilgang eller ikke.
 
Tilbake
Topp