Da har jeg snakket med Paypal og vi kan få transaksjonskostnadene helt ned i 1,9% uten noen ekstra kostnader.
Årsaken til det er at de har egne vilkår for ideelle foretak. Jeg gå paypal org.nr til norbrygg slik at de kunne verifisere det jeg fortalte på telefon.
Før vi er sikret denne avtalen må en person med prokura registrere en paypal konto, det skal være en foretakskonto. Deretter trenger paypal ytterligere info før de innvilger laveste transaksjons-sats.
Dette må sendes til paypal:
- Kopi av Foretaksattest fra brønnøysund med foretaksnr som bevis på at norbrygg er et ideelt foretak
- Kopi av kontoutskrift fra norbryggs konto - må ikke være eldre enn 6 mndr
Nå er det egentlig ikke særlig mye jeg kan gjøre rundt denne saken akkurat nå. Nå må nesten en i styret ta ballen videre og gjøre de praktiske administrative oppgavene.
Når det kommer til implementering er også den biten forsåvidt enkel at en dere stoler på mtp server adgang enkelt kan fikse den biten om vedkomne har nogenlunde kjennskap til scripting. Dette for å få scriptet til å generere brukerkonto på norbrygg. Selve koden som håndterer dette limes enkelt inn på siden.
Kopi av mailen fra Paypal sendt på PM til Gahr og Lars.
Da gjennstår SMS biten for nye forumbrukere, og jeg har har sendt noen eposter på det også. Men iom at jeg ikke helt vet hvem som kan brukes til dette tar det nok noe lengre tid.
Venter på noen pm og eposter før jeg gjør noe, men mange har kanskje fulle dager etter ferien? Da er det ekstra godt å sitte med bena i sjøkanten og en deilig brown ale i hånden å vite at det er leeeenge ennå til ferien er over...........
:skaal: :godtoel: :beershove: