Hvordan kobler folk pumpen(e) sin(e) i et tre-kjele oppsett?

Ok, så det betyr at motoren skal ha 24V DC inn (pluss og minus) uansett, så omformer den selv strømmen? Hvordan hastighetsregulerer man disse? Ser at type A kan reguleres.
 
Type A har et potmeter på kontrollboksen. De andre vil gå saktere med lavere spenning, eller en kan bruke en pwm regulator. Men, det beste er bare å strupe utgangen med en ventil.
 
For å svare på det egentlig trådstarter spør om?
Jeg kjører med ei Iwaki 20 pumpe til alle gjøremål. Sirkulerer mesk, tilfører skyllevann og kjører whirlpool, alt med samme pumpe. Dette krever selvfølgelig endel duppeditter og kuleventiler, men det har funket fint for meg.
Kan sende bilder og forklaring hvis det høres interessant ut.
 
Iwaki md serie pumper er jo bare beregnet for vesker opptil 80 grader. Men de tåler kokende vørter?
 
Til TorfinnS
Har brukt samme pumpa i flere år. Tåler godt alle de temperaturene jeg bruker den på, inkludert 100 grader ved whirlpool.
Vet det står 80, men det er vel kanskje for å sikre seg i det amerikanske markedet. Skal være svært forsiktig der, før man får en billion i erstatningskrav?
 
image.jpg Sorry RETBergen. Tok litt tid før jeg så den "ja gjerne".
Bildet er ved mesking og sirkulasjon. HLT til høyre. Ved whirlpool går slange over til kokekjele, pluss at jeg setter på et dertil egnet bøyd kobberrør.
Termosen på bordet er min HERMS. Den lille kjøleboksen samler opp vørter under skylling, og pumper den opp i kokekjele med ei lita billig 12V kinapumpe og en nivåbryter i boksen.
 
Jeg kjører med ei Iwaki 20 pumpe til alle gjøremål. Sirkulerer mesk, tilfører skyllevann og kjører whirlpool, alt med samme pumpe.

Den lille kjøleboksen samler opp vørter under skylling, og pumper den opp i kokekjele med ei lita billig 12V kinapumpe og en nivåbryter i boksen.

Litt selvmotsigelser ute og går her. Pent oppsett, men den plata på barkrakken så litt ustabil ut. Selv om den er sikret med tvinge. Jeg ville spandert to krakker på den.
 
Byttet pumpehus til et med 3/4" gjenger. Fantes ikke i halvtom. Kjøpte det hos Iwaki Norge.

Barkrakken hadde jeg bare en av. Står som et fjell;)
 
Supert oppsett Ketil, og ølet ditt smaker fortreffelig!;-) En ting jeg ikke forsto helt da jeg besøkte deg var denne lille kjøleboksen med pumpe til bruk under skylling. Er det fordi det ikke strømmer så mye ut, og at den store pumpa da kan gå tørr? Jeg skal også whirlpoole, men litt større mengde, ca. 60l. Vil da en Iwaki md20 bli liten tror du? Husker du hadde en større pumpe og. Noen som vet eller har tanker om hvor kraftig pumpe man trenger til å få satt 60l i hvirvel?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp