Ja, vi har vært gjennom det før, men det var vel ikke akkurat det som var konklusjonen.
Jeg har brukt dem til villgjæra ingefærøl som hadde mye mer trykk enn de fleste vanlige øltyper, uten noe problem. Av ca 10 flasker sprakk ingen, og glasset virker ikke noe tynnere enn vanlige 0,5-flasker osv, men det kan jeg jo ikke si 100% sikkert siden ingen av dem har knust hittil...
Jeg har heller ikke hatt problemer med at mine lakk, men det var det noen andre som hadde hatt, lurer på om det var litt eldre flasker med en annen pakning? Jeg lurer også på om pakningen på mine flasker begynner å bli dårligere nå, og det virker ikke som den er laget for å kunne byttes ut, men kanskje det går å bytte hele korken... Hm, må sjekkes!
Du kan jo kjøre en liten test - rehydrer en pakke tørrgjær og bland ut i 30L vann, og sleng oppi en litt overdrevet mengde sukkerlake, tapp på flaskene og sett et sikkert sted.
Vips så får du testa det skikkelig
jeg har derimot slutta å bruke dem etterhvert fordi jeg syns det ble upraktisk med så store flasker til alt annet enn når jeg hadde gjester osv.