Imperial Stout

Hei! og god kveld/natt...
Har snekret litt på en IS med tyske aner... (Mulig det er som å banne i kjærka, men jeg gjør det likevel >:D )
Se på vedlagt nedenfor.. Dvs, jeg brygger med Speidel 50ltr, må derfor bruke en del "dried" for og få opp OG til ett akseptabelt nivå.
Liker å få kommentarer på denne! Ser for meg at dette blir neste brygg.  :skitbra: :skitbra:
Ser for meg en medium body på denne, og kjører derfor en proteinpause på 50 i 30min, forsukring på 67 i 45min og utmesk på 76 i 10min.
Bra eller?
Fyr løs!
 

Vedlegg

  • Imperial Stout.tiff
    122 KB · Sett: 389
Mener du trenger litt roasted barley, ikke bare sjokolade. Ville brukt bare lys DME for å sikre utgjæring. Proteinpausen ville jeg sløyfet og heller gått for 63 grader 20 min 67 grader 45 min og 78 10 min.
 
Brede skrev:
Mener du trenger litt roasted barley, ikke bare sjokolade. Ville brukt bare lys DME for å sikre utgjæring. Proteinpausen ville jeg sløyfet og heller gått for 63 grader 20 min 67 grader 45 min og 78 10 min.
Takktakk! Har du noen formening om hvor mange prosent? 2 ca?
 
Har ikke regnet på OG du forventer, men 2% er nok et greit utgangspunkt. Lagde en IS på 1077 med 1,5%, men da med veldig mye spesialmalt og den ble god. Oppskalerte denne til 1122 med 1,1% roasted barley og det var alt for lite, burde vært nærmere 5%.
Så lykke til.
 
Tilbake
Topp