Infisert øl?

Bernts skrev:
Du bør gå over rengjøringsrutinene dine, det at du har fått en såpass pellicle etter tre uke, tyder på at du har en seriøs svikt en eller annen plass.

Har brygget fire brygg til etter denne som ikke har vist tegn til infeksjon. Tipper det er en del av gjæringskaret. Det bildet ble tatt etter akkurat en måned.
 
Hei!
Jeg satt en mørk lager for to dager siden, da jeg sjekka ståa idag så det slik ut...
Den gjærer på 10C.
Har aldri sett at øl ser slik ut under gjæring, men tror kanskje jeg heller aldri har sjekka så nøye underveis i gjæringen.
Dette er batch 7, har aldri hatt infisert øl så vet ikke hvordan det ser ut..
Kan det bare være gjæret som jobber?
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    135,8 KB · Sett: 294
Hei!
Jeg satt en mørk lager for to dager siden, da jeg sjekka ståa idag så det slik ut...
Den gjærer på 10C.
Har aldri sett at øl ser slik ut under gjæring, men tror kanskje jeg heller aldri har sjekka så nøye underveis i gjæringen.
Dette er batch 7, har aldri hatt infisert øl så vet ikke hvordan det ser ut..
Kan det bare være gjæret som jobber?

Ser helt normalt ut. RDWHAHB.
 
Sist redigert:
Hei!
Jeg satt en mørk lager for to dager siden, da jeg sjekka ståa idag så det slik ut...
Den gjærer på 10C.
Har aldri sett at øl ser slik ut under gjæring, men tror kanskje jeg heller aldri har sjekka så nøye underveis i gjæringen.
Dette er batch 7, har aldri hatt infisert øl så vet ikke hvordan det ser ut..
Kan det bare være gjæret som jobber?

Etter bare to dager med lagergjær er dette neppe gjær, tipper du har fått med masse cold break i gjæringskaret (det ser i alle fall slik ut). Det kommer ikke til å påvirke kvaliteten av batchen nevneverdig om noe.

mvh
Bårdd
 
Ser heltnormalt ut. RDWHAHB.
Takk for raskt, og ikke minst beroligende svar! Når du først er inne på tråden, har du en pilsoppskrift å anbefale? En smakfull en. Har testa premium pils sett fra olbrygging.no, smakløst og skuffende...
 
Har brygga en Vestkyst IPA klone fra Kinn, etter den hadde vært tørrhumlet i noen dager ble den stukket om og flaskeklargjort, da ble det et oljelignende tynt lag på toppen. Den er nå flaska og står til karbonering, håper den ikke er ødelagt...
 
Tilbake
Topp