Info om Flaskekonkurransen 2014

Finner lite info om Skandinavisk Mesterskap i Hjemmebrygging
også fra tidligere år
Hva kommer det av?
 
Løsningen for 2013 på etikett konkurransen var ikke 100%

Vi ser på løsning for 2014, men må ha en løsning som virker bedre før det er vits å holde konkurransen.
 
cral skrev:
Løsningen for 2013 på etikett konkurransen var ikke 100%

Vi ser på løsning for 2014, men må ha en løsning som virker bedre før det er vits å holde konkurransen.

Alltid gøy med etiketter, men vi kan ikke ha det slik at man kun kan levere på pdf eller papir. Etiketten mener jeg må være festet på en reell flaske og at det må handle om presentasjon, tradisjo, og ikke minst at det er mulig å feste dette på det ølet som hører til. Nei til pdf for min side altså.
 
Og du melder deg frivillig til å arrangere etikett konkurranse basert på de prinsippene? :)
Inkludert å stå for opptelling av stemmer?
 
Nesten. Nesten. Et bilde er nok for meg. Men jeg synes man skal ha etiketten festet på en flaske.
 
Men ulempen med å feste etiketten på en flaske og så ta et bilde er at kvaliten på bildene får veldig mye mer å si enn det gjør i dag.

En fotograf som korrekt lyssetter flasken med etiketten kontra en som bruker telefonen for å bildet f.eks

Jeg er på ingen måte uenig i at det beste hadde vært etiketter på flasker, jeg er bare usikker på om det blir like lett å få den ønskede kvaliteten på bildene.

Og; det var meningen at vi skulle ha et system bassert på konkurranse systemet til norbrygg for å melde inn, og stemme på etikettene. Da vi har hatt noen utfordringer på systemet opp mot påmeldinge til flaskekonkurransen har dette prosjektet blitt dyttet litt til siden.
 
Helt urelatert til etiketter, jeg var på Godlia i går og var med å bedømme en av de første flightene i flaskekonkurransen. Jeg synes NM-komiteen fortjener masse ros, og de har gjort en kjempejobb med å ordne logistikk og legge alt til rette for å bedømme bidragene.

Tusen takk for kjempeinnsats. Det var en glede å delta som dommer i går.

Per Christian
 
Sekunderer kudos til NM-komitéen. Var innom Godlia på mandag, snaue 40 min før innleveringen egentlig åpnet. Gustav & co. var dog på plass, og tok gladelig imot. Av det jeg kunne se av bidrag er det en god logistikkbit som skal i orden her ja.  :skitbra:
 
Ser at øl sendt til Tveit er hentet ifølge Postensporing, men har ikke mottatt noen bekreftelse fra Norbrygg som fra de andre stedene.
Flere som har opplevd det samme?
 
Oslo har registert alle flasker som er mottatt. Men fikk beskjed i kveld om at posten har puttet en del lapper i feil postkasse. Dette viser jo viktigheten av registere sporingsnummeret.

Vi prøver å få hentet flaskene, men vi er jo alt ferdig med første runde av bedømmingen.
 
Ser at jeg formulerte meg uklart. Jeg har mottatt epostbekreftelse fra alle andre steder enn Tveit.
 
Tilbake
Topp