Inkbird ITC 310

Marius K.

Norbrygg-medlem
Er det noen flere som har hatt problemer med denne? Jeg har nå hatt tre enheter på rappen som det har vært noe feil med. På den første sluttet plutselig kjølingen å fungere. Den andre begynte å avvike fra programmert gjæringsløp og hevet temperaturen til neste steg tidligere enn den var programmert til å gjøre, og på den tredje har flere lamper i displayet begynt å blinke/flimre.

Enten har jeg vært veldig uheldig med mine enheter, eller så begynner jeg å betvile kvaliteten på produktet...
 
Er det noen flere som har hatt problemer med denne? Jeg har nå hatt tre enheter på rappen som det har vært noe feil med. På den første sluttet plutselig kjølingen å fungere. Den andre begynte å avvike fra programmert gjæringsløp og hevet temperaturen til neste steg tidligere enn den var programmert til å gjøre, og på den tredje har flere lamper i displayet begynt å blinke/flimre.

Enten har jeg vært veldig uheldig med mine enheter, eller så begynner jeg å betvile kvaliteten på produktet...
jeg har en som bestemte seg for at fermentering var ferdig etter 1.døgn..da hadde jeg satt den på 18 grader i 14 dager
 
Jeg bruker min uten tidsstyring og den har virket greit.
Det eneste var programmeringen.
For hver endring jeg gjør må jeg holde set knappen i 3 sek og gå ut av setup.
Kan det være problemet til @Botnen?
At ikke programmet ble lagt inn som forventet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har også utfordringer med tidstegene. Hvis jeg ønsker gradvis stigning eller senkning, for deretter at temperaturen skal holdes stabil, detter jeg siste steg til å vare uhorvelig lenge. Plutselig står det "end" allikevel.

Har byttet én gang hos Bryggselv
, men det er det samme. Noen burde ta en prat med leverandøren.

I det siste har jeg også opplevd en ny feil: Den begynner ikke å kjøle før jeg skrur av og på stegvis/konstant-funksjonen. Har opplevd det begge veier, faktisk.
 
Jeg bruker min uten tidsstyring og den har virket greit.
Det eneste var programmeringen.
For hver endring jeg gjør må jeg holde set knappen i 3 sek og gå ut av setup.
Kan det være problemet til @Botnen?
At ikke programmet ble lagt inn som forventet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er selvfølgelig en mulighet at jeg har glemt å holde set knappen i 3sek. Jeg byttet den ut med en 308 ved neste brygg, så har ikke testet den noe mer
 
Jeg har også utfordringer med tidstegene. Hvis jeg ønsker gradvis stigning eller senkning, for deretter at temperaturen skal holdes stabil, detter jeg siste steg til å vare uhorvelig lenge. Plutselig står det "end" allikevel.

Har byttet én gang hos Bryggselv
, men det er det samme. Noen burde ta en prat med leverandøren.

I det siste har jeg også opplevd en ny feil: Den begynner ikke å kjøle før jeg skrur av og på stegvis/konstant-funksjonen. Har opplevd det begge veier, faktisk.

Ikke bare jeg som har vært uheldig da, altså. Jeg har vært i kontakt med Bryggselv i dag og får byttet. Servicen er upåklagelig, som vanlig.
 
Da har også min tatt kvelden. Lyser på kjøling men noe rele tror jeg ikke slår inn.
Er brukt på samme måte som en ut-200, mao kun kjøling hvor jeg selv følger med.
Noen som vet når Bryggselv startet å selge disse? Tipper det er sent å reklamere nå.

Er blitt skiftet ut med en helt enkel termostat så det er ikke noe krise.
 
Synes 310 er en buggy sak. Er det feil med den så er det bare sende BS en mail, de ordner som regel opp.

Det du kan prøve er å sette den til Fahrenheit. Dra ut strømmen og vente 15 sekunder. Det skal resette den.
 
Da har også min tatt kvelden. Lyser på kjøling men noe rele tror jeg ikke slår inn.
Er brukt på samme måte som en ut-200, mao kun kjøling hvor jeg selv følger med.
Noen som vet når Bryggselv startet å selge disse? Tipper det er sent å reklamere nå.

Er blitt skiftet ut med en helt enkel termostat så det er ikke noe krise.

Hvis det er den originale 310T (dvs. ikke 310T-B), prøv å endre TR setting fra 1 til 0 eller motsatt og deretter tilbake igjen. Det pleier å fikse det.

Det er en av flere bugs som er fikset i oppfølgeren.
 
Tilbake
Topp