Innspill på oppskrift - To Øl - Garden of Eden

Heihopp
Vi er tre kamerater som er godt igang med brygginga og vi henter inspirasjon fra ting man drikker. Her forleden fant vi den fantastiske IPAen "Garden of Eden" fra To Øl som er brygget med (siterer fra flaskeetiketten her):
Aprikos
Guava
Papaya
Pasjonsfrukt
Mango

Er det noen som har en lignende oppskrift på en "frukt-ipa" eller forslag til hvor mye av og hvilke typer (tørket, fersk, frosset) hver fruktsort man bør bruke på en mellomsterk IPA og hvor i prossesen det bør brukes?
Rett i gjæringskar, eller ved omstikk?
Vi er veldig sugen på å prøve noe lignende.
Har søkt litt rundt men ikke funnet noe klone på denne, da To Øl kanskje er et litt for smalt bryggeri.

Link til To Øl - Garden of Eden hjemmeside:
http://to-ol.dk/home/garden-of-eden/

Har ikkje peiling på denne øla, men kvifor ikkje sende ein e-post direkte til bryggeriet? Eg fekk i alle fall svar frå dei :)

Hei igjen.
Sendte mail til To Øl og fikk et litt kryptisk svar, men tenker vi gir det et forsøk alikevell.
Det blir vel noe pasjonsfrukt, papaya og mango.
Tenkte på å tilsette dette rett i gjæringskar ved endt gjæring (4-5 dager ut i gjæringsprosessen).
Noen tanker/tips rundt dette?

Ser det er en stund siden denne tråden startet, men fikk dere laget noe lignende? Hvis dere gjorde, interessert i å dele oppskrift for har smakt samme ølet inkludert Omnipollo Magic 42 som også er noe lignende.

Jeg trodde to øl var villige på oppskriftene? Ei jeg kjenner har fortalt meg at de gir bort oppskrifter glatt og er nysgjerrige på hvis noen klarer å klone ølen deres "godt nok". Hvor hun har fått denne infoen fra aner jeg dog ikke.

Tilbake
Topp